سید حامد عاملی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در حوزه اشتغال باید رویکرد و نگاه خود را عوض کنیم تا در یک فرآیند مناسب تولید و سرمایه گذاری بتوانیم فرصت های اشتغال برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم کنیم. وی تولید محصولات کشاورزی، کالاهای صنعتی و رونق بخشی […]

سید حامد عاملی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در حوزه اشتغال باید رویکرد و نگاه خود را عوض کنیم تا در یک فرآیند مناسب تولید و سرمایه گذاری بتوانیم فرصت های اشتغال برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم کنیم.

وی تولید محصولات کشاورزی، کالاهای صنعتی و رونق بخشی به حوزه خدمات گردشگری را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: در هر سه محور ما می توانیم به اشتغال مناسب دست پیدا کنیم که در بخش کشاورزی در کنار تولید یک میلیون تن محصولات کشاورزی جدید در شمال استان اردبیل، با بهره برداری از پایاب سد خداآفرین در تولید محصولات گلخانه ای نیز می توانیم ظرفیت استان را افزایش دهیم.

سال آینده جشن راه اندازی باشگاه هزارتایی ها را در حوزه صنعت برگزار خواهیم کرد

استاندار اردبیل تصریح کرد: ۵۰۰ هکتار توسعه گلخانه در استان برنامه ریزی شده که ۱۵۰ هکتار در حال بهره برداری است و ۲۰۰ هکتار نیز در دست اجرا است و با همکاری بخش خصوصی نیز ۱۰۰ هکتار مجتمع گلخانه ای جدید در شمال استان اردبیل راه اندازی می شود.

عاملی افزود: در بخش صنعت سعی بر ورود ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی استان به جمع باشگاه هزارتایی ها است تا یک واحد تولیدی با یک هزار نفر اشتغال به ۱۵ واحد ارتقا یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال آینده جشن راه اندازی باشگاه هزارتایی ها را در حوزه صنعت برگزار خواهیم کرد و امیدواریم تولید محصولات متنوع صادرات محور را در این حوزه شاهد باشیم.

در سرعین، مشگین شهر و اردبیل ساخت هتل پنج ستاره شروع شده است

عاملی اضافه کرد: ۱۰هزار گردشگر نیز قرار است از چین وارد استان اردبیل شود که ورود آنها نیازمند زیرساخت هایی نظیر هتل پنج ستاره مناسب و همچنین دهکده توریستی و جذاب برای گردشگران است که تلاش بر احداث و راه اندازی این مجموعه ها است.

وی بیان کرد: در سرعین، مشگین شهر و اردبیل ساخت هتل پنج ستاره شروع شده و ارتقای هتل لاله سرعین را نیز به هتل استاندارد پنج ستاره شاهد خواهیم بود.

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همه این سرمایه گذاری ها مورد حمایت جدی است تا منابع درآمدی مردم استان اردبیل در مسیر ثروت آفرینی افزایش یافته و وضعیت به مراتب بهتری را شاهد باشیم.

کمبود زیرساخت ها همچنان مسئولان استان را رنج می دهد

وی تقویت جریان تولید و افزایش سرانه درآمدی مردم را از اولویت ها و برنامه ریزی ها اعلام کرد و گفت: کمبود زیرساخت ها همچنان مسئولان استان را رنج می دهد و ما نیاز مبرم به زیرساخت های ارتباطی به ویژه در قالب شبکه ریلی، هوایی و زمینی داریم.

عاملی بهره برداری از ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه را در سطح استان یادآور شد و تصریح کرد: هر سال قرار است ۵۰ کیلومتر به این بزرگراه ها افزوده شود که سال گذشته ۵۲ کیلومتر و امسال نیز ۷۵ کیلومتر بزرگراه به مجموع بزرگراه های استان اردبیل اضافه خواهد شد.

وی افزود: اتصال بزرگراهی شمال تا جنوب استان و رسیدن به نقطه ایمن تردد تا مرکز کشور را با قوت پیگیری می کنیم و امیدواریم جاده مرگ شمال استان به جاده امیدآفرینی در سال های آینده تبدیل شود.

در صدد راه اندازی ایرلاین اختصاصی استان هستیم

عاملی هزینه کرد یک هزار میلیارد تومانی را در توسعه و بهسازی ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و بهره مندی خانوارهای روستایی بالای ۲۰ خانوار را از اینترنت پرسرعت یادآور شد و خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر ابطال پروازهای فرودگاه اردبیل به کمتر از ۱۷ مورد رسیده و ما در صدد راه اندازی ایرلاین اختصاصی استان هستیم.

وی اضافه کرد: ۱۰ پست ۶۳ کیلوولت به همراه خط دوم انتقال گاز اردبیل در مرحله اجرا است که همه این زیرساخت ها می تواند به توسعه پایدار استان کمک کند.

عاملی از آبگیری سد عنبران، کوثر و عمارت و آبرسانی به ۴۵۴ روستا با همکاری بسیج سازندگی خبر داد و بیان کرد: ۱۶۰ روستا در ۲ سال اخیر از نعمت گاز پایدار و سالم بهره مند شدند.

۷۰ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور تحقق یافته است

وی به پروژه های حوزه مسکن نیز اشاره کرد و ادامه داد: ساخت مسکن برای ۳۰ هزار نفر در استان با تأمین زمین مناسب آغاز شده و امیدواریم تا ۲ سال آینده همه این واحدها در چرخه تولید و تحویل به متقاضیان قرار گیرد.

عاملی نگاه حل المسائلی را گره گشا در حل مشکلات و نارسایی ها اعلام کرد و گفت: در بحث راه آهن اردبیل – میانه نیز به عنوان پروژه عظیم ریلی با داشتن ۶۲ تونل و پل کارهای زیربنایی در فاز گلوگاهی در حال انجام است و امیدواریم تا آبان ماه پیمانکار به وعده خود در تکمیل این پروژه عمل کند.

استاندار اردبیل افزود: ۷۰ درصد مصوبات سفر رئیس جمهور تحقق یافته که مهمترین آن تکمیل راه آهن اردبیل – میانه است که ۴۵۰ میلیارد تومان امسال به این پروژه عظیم ریلی منابع تزریق شده و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز قرار است از محل تهاتر اختصاص یابد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار