نشریه گاردین از هک گسترده حساب های بانکی و اسناد هویتی بسیاری از شهروندان اروپا از طریق حمله سایبری علیه بزرگترین اپلیکیشن پارکینگ قاره سبز خبر داد.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار؛ نشریه گاردین از هک گسترده حساب های بانکی و اسناد هویتی بسیاری از شهروندان اروپا از طریق حمله سایبری علیه بزرگترین اپلیکیشن پارکینگ قاره سبز خبر داد.

گفته می شود حمله هکرهای از طریق نفوذ اطلاعاتی به تلفن های همراه دارندگان RingGo به عنوان بزرگترین اپلیکیشن پارکینگ خیابانی اروپا با بیشترین تعداد مشتری انجام شده است.

شرکت «ایزی پارک گروپ» به عنوان مالک این اپلیکیشن نیز حملات هکری از طریق دو اپلیکیشن پارکینگ متعلق به این شرکت یعنی RingGo و ParkMobile را تایید کرده است. این شرکت، آدرس های ایمیل، شماره های تلفن، نشانی مشتریان و بخشی از اطلاعات کارت های بانکی آنها را از جمله مواردی دانسته که مورد حمله سایبری قرار گرفته اند.

با اینحال، این شرکت بزرگ فعال در عرصه فناوری دیجیتال اعلام نکرده که چه تعداد از کاربران تحت تاثیرات مخرب این حملات سایبری قرار گرفته اند. اما گاردین معتقد است که تنها در بریتانیا، بیش از ۹۵۰ نفر تاکنون از انجام حملات سایبری علیه خود خبر داده اند.

اکنون بخشی از فعالان حوزه امنیت سایبری بریتانیا اعلام کرده اند که به احتمال زیاد، استفاده از پست های ویژه تخصیص جای پارک خیابانی ضریب امنیتی بالاتری به نسبت اپلیکیشن های موبایلی دارند.

به گفته آنها، از آنجاکه این دستگاه ها نیازمند ارائه اسناد هویتی رانندگان نبوده و همچنین به شبکه اینترنت دسترسی نداشته یا دسترسی محدودی دارند، ابزاری امن تر به نسبت اپلیکیشن های موبایلی محسوب می شوند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار