سید حجت فتاحی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: با اجرای طرح «مقابله با تردد خودروهای فاقد پلاک و یا مخدوش شده» تلاش بر این است تا زمینه تردد قانونی و ایمن خودروها فراهم آمده و جلوی تخلفات احتمالی در این حوزه گرفته شود. وی تصریح کرد: تردد […]

سید حجت فتاحی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: با اجرای طرح «مقابله با تردد خودروهای فاقد پلاک و یا مخدوش شده» تلاش بر این است تا زمینه تردد قانونی و ایمن خودروها فراهم آمده و جلوی تخلفات احتمالی در این حوزه گرفته شود.

وی تصریح کرد: تردد خودروهای بدون پلاک و یا جعلی زمینه بروز تخلفات به ویژه سرقت و سایر بزه‌ها را فراهم می‌آورد که پلیس راهور سعی کرده جلوی تردد چنین خودروهایی را بگیرد.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: با شناسایی و توقیف ۱۴۸ دستگاه خودرو و انتقال آن به پارکینگ سعی کردیم تا در گام نخست از بروز تخلفات در این حوزه جلوگیری شود.

فتاحی افزود: افرادی که به شکل تعمدی نسبت به جعل و یا مخدوش کردن پلاک اقدام کرده‌اند، به مراجع قضائی معرفی شدند تا دستگاه قضا بر اساس قانون مقابله با جرایم راهنمایی و رانندگی با متخلفان برخورد کرده و حبس ۶ تا یک سال را برای آنها در نظر بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد رانندگان استان پایبند به قوانین و مقررات هستند ولی پنج درصد نسبت به این قوانین پایبند نبوده و با تخلفات متعدد سعی می‌کنند آرامش و امنیت هموطنان را به مخاطره بیندازند.

فتاحی برخورد قاطع و بدون اغماض با چنین رانندگانی را بسیار حیاتی و ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ما اجازه نمی‌دهیم این تعداد کم رانندگان خاطی آرامش و آسودگی مردم را سلب کرده و با انجام انواع تخلفات راهنمایی و رانندگی جان مردم را به مخاطره بیندازند.

وی اضافه کرد: در کنار برخورد با جرایم راهنمایی و رانندگی و متخلفان در حوزه جعل و مخدوش پلاک خودروها، با خودروهای عبور موقتی که زمان قانونی مهلت آنها نیز سپری شده، برخورد کرده و جلوی تردد آنها را نیز می‌گیریم.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل بیان کرد: بر اساس قانون خرید و فروش و یا انتقال خودروهای با پلاک عبور موقت ممنوع است و هیچکس حق ندارد چنین معامله‌ای را انجام داده و یا در این زمینه برخی تخلفات را زمینه‌ساز شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر