به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در سفر دوم استاندار اردبیل به شهرستان‌ها که در دور سوم سفرهای شهرستانی انجام شد، استاندار اردبیل بعد از حضور در بخش اردی‌موسی، ظهر پنجشنبه از سه پروژه گردشگری در حال احداث سرعین بازدید کرد. مجموعه پارک آبی که در ۶ هزار و ۴۰۰ متر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در سفر دوم استاندار اردبیل به شهرستان‌ها که در دور سوم سفرهای شهرستانی انجام شد، استاندار اردبیل بعد از حضور در بخش اردی‌موسی، ظهر پنجشنبه از سه پروژه گردشگری در حال احداث سرعین بازدید کرد.

مجموعه پارک آبی که در ۶ هزار و ۴۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۴ هزار متر مربع در حال احداث است، محل بازدید اول استاندار اردبیل بود که از بخش‌های مختلف این پروژه دیدن کرد.

این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و برآورد اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است که شامل مجموعه گردشگری آبی در بخش استخر، سرسره و بازی‌های متنوع داخل آب است که مجری این پروژه قول داد که در کوتاه‌ترین زمان این پروژه را با تأمین بخشی از اعتبارات و تسهیلات بانکی تکمیل و آماده بهره‌برداری کند.

استاندار اردبیل همچنین از پروژه آب‌درمانی و پارک آبی باغمیشه سرعین نیز بازدید کرد که این پروژه نیز با داشتن بخش‌های مختلف آب‌درمانی، پارک آبی و همچنین ۵۵۰ دستگاه پارکینگ به همراه کلینیک‌های تخصصی آب‌درمانی در حال احداث است که می‌تواند فرصت حضور توریسم خارجی و گردشگران داخلی را نیز فراهم کند.

سید حامد عاملی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری سرعین اظهار کرد: این مجموعه‌ها می‌تواند به ظرفیت حضور مسافر و گردشگر در سرعین و ارتقای آن کمک کند.

احداث هتل پنج ستاره در سرعین

استاندار اردبیل در ادامه سفر به سرعین از مراحل احداث هتل پنج ستاره تأمین اجتماعی این شهر بازدید کرد.

وی تصریح کرد: این هتل که بعد از گودبرداری مراحل احداث را سپری می‌کند، دارای بخش‌های مختلف است که در ۱۰ طبقه و شامل ۵۵ اتاق احداث شده و قرار است تا ۲ سال آینده آماده افتتاح شود.

عاملی ضرورت تسریع در تکمیل این پروژه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین اعتبار باید به سرعت این پروژه مهم و اساسی در سطح استان آماده بهره‌برداری شود تا با داشتن هتل پنج ستاره و امکانات مناسب، پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

استاندار اردبیل توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه ساخت هتل پنج ستاره را برای توسعه و تقویت صنعت گردشگری یادآور شد و اضافه کرد: ما آمادگی داریم تا با رایزنی ملی و از طریق سازمان تأمین اجتماعی مشکل اجرایی را رفع کرده و سرعت بیشتری به این پروژه ببخشیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل نیز در این سفر به مهار آب‌های سطحی در مرحله گودبرداری پروژه هتل پنج ستاره اشاره کرد و گفت: پیمانکار با تأمین اعتبار مورد نیاز سعی می‌کند تا این هتل را به سرعت احداث کند و سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت منابع آن هیچ مشکلی ندارد.

افشین شیرزاد افزود: برای این پروژه تاکنون ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و برآورد نهایی تا ۳۰۰ میلیارد تومان است که بدون محدودیت از طریق سازمان تأمین اجتماعی منابع در اختیار مجری پروژه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر