به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، نظام آموزشی کشور قرار است تا با دو آزمون استخدامی کمبود نیروی انسانی خود را تا حدی بهبود بخشد. نتایج اولیه آزمون ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ که اردیبشهت ماه برگزار شده بود؛ عصر روز سه شنبه در سایت سازمان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، نظام آموزشی کشور قرار است تا با دو آزمون استخدامی کمبود نیروی انسانی خود را تا حدی بهبود بخشد.

نتایج اولیه آزمون ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ که اردیبشهت ماه برگزار شده بود؛ عصر روز سه شنبه در سایت سازمان سنجش اعلام شد و از امروز قرار است پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت این آزمون با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

داوطلبان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ در صورتی که بر اساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون جزو معرفی شدگان چند برابر ظرفیت برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک خود اظهاری هستند باید از امروز پنجشنبه یکم تیر تا حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز گزینش اقدام نمایند.

داوطلبانی که اسامی آنان در میان معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون بوده است؛ از امروز باید ثبت نام خود را در دو مرحله پیگیری کنند.

در مرحله اول باید جهت بررسی اسناد و مدارک خود اظهاری در زمان ثبت نام اولیه و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمی و روانی مطابق زمان تعیین شده به اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط به خود اقدام نمایند.

در مرحله دوم این افراد لازم است پس از طی اقدامات مربوط به مرحله قبل با دریافت معرفی نامه عکس‌دار از کارگروه مرحله و همچنین با در دست داشتن پرینت کارنامه اولیه صادره از سازمان سنجش آموزش کشور و کارت ملی طبق زمان اعلام شده توسط اداره کل استان مربوطه جهت سنجش و ارزیابی تکمیلی به حوزه ارزیابی مربوط مراجعه نمایند.

وزارت آموزش و پرورش متذکر شده است که ارزیابی‌های تکمیلی به صورت گروهی انجام خواهد شد لذا عدم مراجعه داوطلب در روز مشخص شده به منزله انصراف تلقی خواهد شد.

زمان نهایی برگزاری آزمون دبیری مشخص شد

آزمون دیگری که وزارت آموزش و پرورش از مدت‌ها قبل خبرش را داده بود؛ آزمون دبیری بود.

ثبت نام در این آزمون که ۱۲ مرداد امسال برگزار خواهد شد از چند روز قبل آغاز شده است و تا روز شنبه سوم تیر ماه علاقه‌مندان فرصت دارند در این آزمون شرکت کنند.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد با توجه به اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش «ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز» در سال ۱۴۰۲، مهلت ثبت‌نام تا روز شنبه سوم تیر تمدید شد. ضمن اینکه با توجه به اصلاحیه اعلام شده آن دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

بنا بر گفته سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار متقاضی نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کرده‌اند و با توجه به محدودیت زمانی به متقاضیان توصیه می‌شود در مهلت اعلام شده برای شرکت در آزمون مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

پیش از این محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در تشریح آخرین جزئیات برگزاری آزمون دبیری، از برگزاری این آزمون در ۱۲ مرداد خبر داده و گفته بود ۲ هزار و ۱۸۴ نفر دبیر و هنرآموز وارد بدنه آموزش و پرورش خواهند شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر