حسین پیرمؤذن در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: در عمده طرح ها و پروژه های اجرایی استان تا ۸۰ درصد منابع توسط سرمایه گذاران و ۲۰ درصد تکمیلی توسط بانک ها پرداخت می شد که به دلیل شرایط سخت اقتصادی در کشور در حال […]

حسین پیرمؤذن در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: در عمده طرح ها و پروژه های اجرایی استان تا ۸۰ درصد منابع توسط سرمایه گذاران و ۲۰ درصد تکمیلی توسط بانک ها پرداخت می شد که به دلیل شرایط سخت اقتصادی در کشور در حال حاضر سرمایه گذاران سعی می کنند تا عمده فعالیت های تولیدی و اشتغالزای خود را با منابع مالی خودشان انجام دهند.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت ۲۰ ماه هنوز تسهیلات تبصره ۱۶ واحدهای تولیدی ۱۴۰۰ ابلاغ شده و روند پرداخت آن را شاهد بودیم که این نشان می دهد منابع بانک ها محدود است و باید سرمایه گذاران بیشترین متمرکز خود را در تأمین منابع متکی به توان خودشان باشند.

۶۰ مورد از قوانین مخل کسب و کار برطرف شده است

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل گفت: در این شرایط سرمایه گذارانی که توانایی مالی در ورود به حوزه صنعت را ندارند، نباید به این بخش وارد شوند چرا که بانک ها برخلاف سال های گذشته قادر به تأمین عمده منابع سرمایه گذاران بخش خصوصی را ندارند.

پیرمؤذن افزود: در جلسات گذشته شاهد بررسی و رفع موانع از پیش روی تولید و صادرات بودیم که در این جلسه نیز ۲ قانون مخل کسب و کار در حوزه دامپروری و تسهیل اشتغال وکلا .و صدور پروانه آنها مطرح شد تا با حذف این قوانین مخل کسب و کار، بهبود تولید، رونق اقتصادی و فعالیت های مرتبط با بخش های مختلف را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تاکنون در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بیش از ۶۰ مورد از قوانین مخل کسب و کار برطرف شده و شاهد تسهیل گری در صدور مجوزها و حتی سایر حمایت ها از بخش خصوصی هستیم.

نباید دولت بانک ها را با بخش خصوصی در نقطه تقابل نگه دارد بلکه بهتر است موانع و مشکلات از پیش روی سرمایه گذاران بخش خصوصی برداشته شده تا همراهی بانک های عامل را با ابلاغ سریع منابع مورد نیاز با تولیدکنندگان و کارآفرینان شاهد باشیم.

نباید دولت بانک ها را با بخش خصوصی در نقطه تقابل نگه دارد

پیرمؤذن به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و ادامه داد: از این محل منابع مورد نیاز در تابستان سال جاری به واحدهای تولیدی و صنعتی معرفی شده به بانک ها پرداخت شد تا اشتغال مناسبی را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در کنار پرداخت منابع تبصره ۱۶ و ۱۸ ضروری است تا بانک ها پرداخت تسهیلات رونق تولید را انجام دهند تا زمینه برای حمایت از بخش خصوصی فراهم آید.

پیرمؤذن بیان کرد: نباید دولت بانک ها را با بخش خصوصی در نقطه تقابل نگه دارد بلکه بهتر است موانع و مشکلات از پیش روی سرمایه گذاران بخش خصوصی برداشته شده تا همراهی بانک های عامل را با ابلاغ سریع منابع مورد نیاز با تولیدکنندگان و کارآفرینان شاهد باشیم.

در ۶ ماهه امسال پرداخت تسهیلات رونق تولید توسط بانک ها در حد صفر بوده است

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل به هزینه سنگین ارزش منابع سرمایه گذاری در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: به شدت این هزینه ها در سال های اخیر افزایش یافته و ما در این حوزه با برخی مشکلات و نارسایی ها روبه رو هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در ۶ ماهه امسال پرداخت تسهیلات رونق تولید توسط بانک ها در حد صفر بوده و از محل تبصره ۱۶ مربوط به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۸۸۱ میلیارد ریال منابع در استان پرداخت شده است.

پیرمؤذن تصریح کرد: یک هزار و ۷۰۰ هکتار شهرک گلخانه ای در شمال استان در حال اجرا است که از ظرفیت فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی بیکار می توانیم در مدیریت این مجموعه ها به صورت فنی و تخصصی استفاده کنیم.

نباید فارالتحصیلان دانشگاهی ما امیدوار به جذب و استخدام در ادارات باشند چرا که این رویه یک خطای استراتژیک است و بهتر است از ظرفیت این مهندسان در شهرک های گلخانه ای و مجتمع های دامپروری بزرگ با هدف اشتغال مناسب استفاده شود.

نباید فارالتحصیلان دانشگاهی ما امیدوار به جذب و استخدام در ادارات باشند

نماینده بخش خصوصی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: نباید فارالتحصیلان دانشگاهی ما امیدوار به جذب و استخدام در ادارات باشند چرا که این رویه یک خطای استراتژیک است و بهتر است از ظرفیت این مهندسان در شهرک های گلخانه ای و مجتمع های دامپروری بزرگ با هدف اشتغال مناسب استفاده شود.

وی افزود: ما در استان اردبیل ظرفیت های اشتغال مناسبی را داریم اما عده ای به خاطر مدرک گرایی حاضر نیستند در فرصت های فراهم شده مشغول به کار شوند.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل تصریح کرد: باید با عدول از مدرک تحصیلی به سمت ایجاد کار مؤثر و ارزش افزوده بیشتر حرکت کنیم که در این زمینه نظام مهندسی کشاورزی می تواند سیر بیکاران تحصیل کرده رشته کشاورزی را به سمت این مجموعه های تولیدی حرکت داده و از این ظرفیت بتوان استفاده و بهره برداری مناسبی را انجام داد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار