حسین قدیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در چند محور تفاهمنامه ای میان اردبیل و چینگ های چین در حوزه انرژی های پاک و نو به امضا رسید تا متخصصان این حوزه تبادل تجربیات مفید را در قالب خدمات فنی، مهندسی و مشاوره ای انجام دهند. وی خاطرنشان کرد: امکان راه […]

حسین قدیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در چند محور تفاهمنامه ای میان اردبیل و چینگ های چین در حوزه انرژی های پاک و نو به امضا رسید تا متخصصان این حوزه تبادل تجربیات مفید را در قالب خدمات فنی، مهندسی و مشاوره ای انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: امکان راه اندازی واحدهای تولید انرژی نو در استان اردبیل با همکاری متخصصان چینی مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از گسترش همکاری در زمینه تبادل فناوری های انرژی های نوین خبر داد و بیان کرد: اردبیل و استان چینگ های چین می تواند در این زمینه فعالیت های موثر و خوبی را انجام دهند.

قدیمی افزود: با توجه به ظرفیت خوب استان اردبیل در تولید متنوع انرژی های پاک به ویژه زمین گرمایی قرار است تحقیقات گسترده ای در این حوزطه در دامنه های سبلان انجام شود تا ما بتوانیم به نقطه مطلوب همکاری ها و دستیابی به فناوری های نوین در این بخش برسیم.

وی تصریح کرد: در سایر انرژی های پاک نیز قرار شد از تجربیات مفید استفاده شده و ما علاقمندیم از طرح های اجرایی در کشور چین و استان چینگ های در این زمینه بهره بگیریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از تدارک زیرساخت ها برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در طرح های مختلف گردشگری و صنعتی خبر داد و بیان کرد: روند رو به رشدی را در مصرف انرژی های صنعتی شاهد هستیم که نشان ز رشد و توسعه واحدهای صنعتی و اشتغال آفرین است.

قدیمی با قدردانی از سرمایه گذار پروژه دهکده گردشگری دربند سرعین گفت: ما آمادگی نیرورسانی به این مجموعه را داریم و تلاش مان بر این است تا همزمان با هفته دولت برق رسانی به این پروژه گردشگری را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: قرار است همکاران ما طراحی مناسب نیرورسانی به این پروژه را با برآورد هزینه و سرمایه گذاری موردنظر انجام دهند تا یک کیلومتر خط انتقال اجرا شده و پست زمینی با نگاه توسعه ای در این مجموعه اجرایی و عملیاتی شود که با همراهی فرماندار سرعین مقرر شد در این زمینه اقدامات عملیاتی به سرعت آغاز شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار