خطیب جمعه گرمی گفت: بی‌توجهی متولیان حکومتی به امر تبلیغ باعث شده است که ادارات فرهنگی مانند اداره تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد اسلامی به سختی کار خود را پیش ببرند و فضای مجازی از کنترل خارج شود و آسیب آن بیش از آثار مثبتش باشد.

به گزارش آذرمغان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر یداله صفری، امام جمعه گرمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغات یعنی رساندن پیام اسلام، احکام اسلامی و اخلاق اسلامی به امکانات و اعتبارات و نیروی انسانی در مرتبه اوّل و شناسائی دردهای فرهنگی و درمان‌های فرهنگی در مرحله دوم نیازمند است. تا کنون از طرف مجلس، دولت و سایر متولیان فرهنگی به ابزار تبلیغ و شناسائی آسیب‌ها و راه‌های رفع آسیب‌ها توجهی نشده است.

خطیب جمعه گرمی افزود: بی‌توجهی متولیان حکومتی به امر تبلیغ باعث شده است که ادارات فرهنگی مانند اداره تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد اسلامی به سختی کار خود را پیش ببرند و فضای مجازی از کنترل خارج شود و آسیب آن بیش از آثار مثبتش باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی بسیار اندک است و آن اندک نیز در جای خود مصرف نمی‌شود؛ گفت: تبلیغ احکام و معارف اسلامی وظیفه همگانی است و اسلام دین همه است؛ فلذا باید همه معارف اسلامی را تبلیغ کنند.

وی ادامه داد: امروز دین مقدس اسلام بیش از کذشته به تبلیغ نیاز دارد و امروز هم دشمنان اسلام هم دوستان نادان اسلام و هم منافقین به شدت بر علیه اسلام تبلیغ می‌کنند و دین اسلام را خشن، ناقص و مشکل‌ساز نشان می‌دهند و ما هم باید با تمام وجود هرچه در توان داریم برای نشان دادن زیبایی‌های اسلام، پاسخ به شبهات و تطبیق رفتارمان با دستورات اسلام تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام صفری با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر گفت: حضرت معصومه(س) تربیت یافته امام موسی بن جعفر(ع)و پرورش یافته همان مکتبی است که حضرت امام رضا(ع) در آن پرورش یافت.

خطیب جمعه گرمی خاطرنشان کرد: شهرستان گرمی غرق در مشکلاتی مانند بی آبی، بیکاری، تعطیلی پروژه‌های عمرانی و خراب شدن راه‌های روستایی است که مسئولین به طور جدی این مشکلات را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/