خطیب جمعه گرمی گفت: مطالبه مردم از مسئولین ساز و کار در خصوص حجاب است و درخصوص مطالبه‌گری مردم در امر حجاب همه مسئول هستیم باید به تکلیف الهی امر به معروف و نهی از منکر عمل نمائیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر یداله صفری، امام جمعه گرمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمی با اشاره به اغتشاشات و اعتراضات در مناطق اشغالی فلسطین و شهرهای اروپایی، اظهار کرد: با حمایت دولت‌های اروپایی و آمریکایی و رژیم نژادپرست و جعلی اسرائیل، اغتشاشات در جمهوری اسلامی ایران رخ داد که در جریان این اتفاقات از اتباع و وابستگان ۱۴ کشور دستگیر شدند؛ حالا خود همین کشورها در آتش اغتشاشات و اعتراضات و مشکلات اقتصادی می‌سوزند و از آغاز سال جدید میلادی روزی نبوده که شهرهای اروپایی شاهد تظاهرات، اعتصابات در اعتراضات به شرایط بد اقتصادی نباشد.

وی افزود: در حالی که حامیان آمریکا یا در آتش اعتراضات و اغتشاشات و مشکلات اقتصادی می سوزند و یا مثل عربستان از او جدا می‌شوند خود آمریکا هم در عراق و سوریه از چپ و راست می‌خورد و چاره ای جز فرار از منطقه ندارد.

خطیب جمعه گرمی با اشاره به تحرکات اخیر دولت آذربایجان گفت: ریس جمهور آذربایجان پنجاه سال از زمانه عقب مانده است؛ کسانی که صد سال نوکری آمریکا کردند از آمریکا فرار می‌کنند و او تازه نوکری را شروع کرده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ملت آذربایجان را که شیعه و دوستاران اهل بیت و در دست این نوکر اسرائیل گرفتار شده‌اند را ملاحظه می‌کند و منتظر است خود مردم آذربایجان یاوه‌گویی‌های وی را پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام صفری با اشاره به ترویج و گسترش بی‌حجابی در کشور گفت: بعد از اغتشاشات اخیر اقلیت متجاهر به گناه و معصیت تحت تاثیر تبلیغات دشمن با کشف حجاب آبروی حکومت اسلامی را برده، وصیت شهداء را زیر پا گذاشته و حکم الهی را با جسارت تمام نادیده گرفته‌اند و هر روز نیز جری‌تر می‌شوند و ممکن است سایر احکام الهی نیز یکی پس از دیگری مورد بی‌توجهی قرار گیرد و البته می‌دانیم تعدادی از اینها نه مخالف دین هستند و نه مخالف حکومت بلکه از سرنادانی و یا تحت تاثیر احساسات کاذب قرار دارند ولی آنچه اتفاق می‌افتد گناه و جرم است و مسئولین جمهوری اسلامی نیز که مکلف به حفظ ارزش‌های اسلامی هستند فعلا به این قضایا یا بی‌تفاوت شده‌اند و یا کار موثری انجام نمی‌دهند واطلاعیه وزارت کشور در دفاع از عفاف و حجاب هم دیر بود و هم کافی نیست.

خطیب جمعه گرمی ادامه داد: اگر همچنان تعلل کنید؛ روزی می‌رسد که زنان فاطمی و مردان با غیرت پرچم غیرت را به دست می‌گیرند و برای حفظ حکومت اسلامی که در پایش ۲۵۰ هزار شهید دادند؛ مدافع عملی ارزش‌های الهی می‌شوند.

امام جمعه گرمی در ادامه سخنان خود از بانوان و بازاریانی که برای ترویج عفاف و حجاب در گرمی قیام کرده‌اند؛ تشکر کرد.

حجت الاسلام صفری در پایان سخنان خود از راکد ماندن تکمیل طرح کشاورزی کنار سدگلارلو انتقاد کرد و گفت: میلیاردها تومان بیت المال هزینه طرح آبیار در محدوده سد گیلارلو شده که در این طرح در حال نابودی است و کشاورزان را نیز گرفتار کرده است؛ در حالی که ۹۲ در صد طرح تکمیل شود و با کامل شدن آن ۴۰۰ نفر از این طرح ارتزاق خواهند کرد.

وی افزود: اگر آب نداشتید چرا طرح را اجرا کردید و اگر اجرا کردید چرا کشاورزان مجازات می‌شوند و اگر نمی توانید تکمیل کنید چرا جلوی نابود شدن امکانات و تجهیزات را نمی‌گیرید.

انتهای پیام/