امام جمعه شهرستان گرمی گفت: کشورهایی که زنان در آنها حق حیات ندارند، عفت و انسانیت و کرامتشان غارت شده و هر روز زیر گلوله‌ها و مشت و لگد پلیس کشته می‌شوند، ایران را به عدم رعایت حقوق زنان محکوم می‌کنند.

به گزارش آذرمغان، حجت‌الاسلام‌ یدالله صفری خطیب جمعه شهرستان گرمی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و با اشاره به آفرینش انسان، اظهار داشت: آنچه که به مخلوقات ارزش می‌دهد فلسفه آفرینش است، هرچه حکمت آفرینش از اوزان بالاتری برخودارباشد، ارزش مخلوق به همان اندازه برتر می‌گردد، بنابراین انسان در بین تمام مخلوقات از جایگاه برتری برخوردار است چرا که اولا برای بقاء آفریده شده، نه برای فنا و ثانیا برای خلافت الهی خلق شده که باید از طریق معرفت و عبادت به آن مقام دست یابد، که معرفت خدا و بندگی او اوج لذت است.

وی با اشاره به این اینکه انقلاب اسلامی ایران مثل انقلاب نبی مکرم اسلام(ص) مورد عنایت خداوند متعال بوده و با یاری ذات باری‌تعالی پیروزی کسب کرده و هر روز در مقابل دشمنان قدرتمند شده است، افزود: امروز جنگ اوکراین عنایت خداوند درباره ملت ایران را بیشتر نشان می‌دهد، وقتی صدام با حمایت قدرت‌های شرقی و غربی به ما حمله کرد، اوائل انقلاب بود و مورد تحریم کشورهای غربی قرار گرفته بودیم و قدرت‌های بزرگ پشت صدام ایستاده بودند، اما یک وجب از خاکمان را ندادیم.

خطیب جمعه شهرستان گرمی ادامه داد: اوکراین نه انقلاب کرده نه مورد تحریم قرار گرفته است، بلکه مورد حمایت آمریکا و اروپاست ولی این جنگ یک ساله اوکراین را ویرانه کرد و اروپا را گرسنه نمود و مردمشان از سرما می‌میرند، انبار تسلیحات آنان را خالی کرد و با گرانی کمرشکن، اعتصابات سراسر این کشورهای مدعی را فرا گرفت، ملت ما ۸ سال به تنهائی در مقابل دنیای استکبار مقاومت کرد، ۸ سال جنگ، ۱۷ هزار ترور، ظالمانه‌ترین تحریم‌ها اما خداوند با این ملت چه کرد؟

حجت الاسلام صفری افزود: قدرت‌های بزرگ مدتی است که روسیه را تحریم کرده‌اند و روسیه دچار مشکل شده، اما بیش از ۴۰ سال است که ما را تحریم کرده‌اند و ما در همین تحریم چقدر در حوزه‌های مختلف پیشرفت کردیم که گویا نه تحریم بوده‌ایم و نه جنگی بوده است.

امام جمعه شهرستان گرمی با اشاره به رتبه تولید علم کشور ایران در دنیا، اظهار داشت: ایران رتبه اول تولید علم در منطقه و ۱۵ در جهان را دارا است و با یک در صد جمعیت جهان، ۲ درصد علم دنیا را تولید می‌کند و در آماری دیگر ۱۱ برابر متوسط رشد جهانی در علم رشد داریم، در نانو رتبه ۱۶، در علوم و بیوشیمی رتبه ۱۷، در علوم هوا فضا رتبه ۱۲، در علوم فیزیک رتبه ۱۳ و در سِلول‌های بنیادی در بین ده کشور اوّل جهان قرار داریم، این آمار مربوط به چند سال قبل است و لذا شاید در سال‌های جدید رتبه‌های بهتری داریم.

وی تصریح کرد: نکته جالب توجه این است که امروز همین کشورهای بزرگ دنیا که با هم متحد شده و به ما حمله کرده بودند، می‌گویند ایران به روسیه پهباد می‌دهد، در همین تحریم ۴۰ ساله، موشک‌های ما از یک طرف، اقتدار ما نه تنها در آب‌های سرزمینی بلکه آب‌های بین المللی از طرف دیگر، پیشرفت‌های ما در حوزه علوم هوا و فضا از طرف دیگر، ساخت ماهواره‌بر و موشک مافوق صوت و رادار گریز از طرف دیگر، بر تن نحس دشمنان این ملت لرزه انداخته است.

خطیب جمعه شهرستان گرمی با اشاره به رعایت حقوق زن در ایران، گفت: در هیچ کشوری به اندازه ایران حقوق بشر خصوصا حقوق زنان رعایت نمی‌شود، در هیچ کشوری به اندازه ایران آزادی بیان وجود ندارد، این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است، وضعیت زنان در عربستان چگونه است؟ وضعیت زنان در خود آمریکا چگونه است؟ آزادی در آنها به چه نحو است؟ اگر یک خبرنگار یک حرفی برخلاف خواسته آنها بزند با اره قطعه قطعه می‌شود.

حجت الاسلام صفری با تأکید بر این که امروز آمریکا در بین ۱۰ کشور نخست ناامن برای زنان قرار دارد، یادآور شد: غربی‌ها می‌گویند زن آزاد است، اما اجازه نمی‌دهند حجاب را رعایت کند و کشف حجاب اجباری است، امروز توریسم جنسی یکی از پردرآمدترین حوزه‌های اقتصادی برای کشورهای با فرهنگ لیبرالی در دنیاست که دم از حقوق زن می‌زنند.

امام جمعه شهرستان گرمی افزود: کشورهایی که زنان در آنها حق حیات ندارند، عفت و انسانیت و کرامتشان غارت شده و هر روز زیر گلوله‌ها و مشت و لگد پلیس کشته می‌شوند، ایران را به عدم رعایت حقوق زنان محکوم می‌کنند.

انتهای پیام/