به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در این مراسم که عصر سه‌شنبه به همت قرارگاه حضرت زهرا (س) در مهدیه اردبیل برگزار شد، از نفرات برتر شرکت‌کننده در این جشنواره از محلات مختلف اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و چند گروه مشترک تیمی نیز مورد تشویق قرار گرفتند. مسئول قرارگاه قرآنی حضرت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در این مراسم که عصر سه‌شنبه به همت قرارگاه حضرت زهرا (س) در مهدیه اردبیل برگزار شد، از نفرات برتر شرکت‌کننده در این جشنواره از محلات مختلف اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و چند گروه مشترک تیمی نیز مورد تشویق قرار گرفتند.

مسئول قرارگاه قرآنی حضرت زهرا (س) در این مراسم با اشاره به عظمت قرآن کریم و رجوع امت اسلامی به ویژه ملت‌های آزادیخواه برای این کتاب آسمانی در عرصه هدایتگری اظهار کرد: قرآن راه و رسم زندگی را برای همه ما به شایستگی تبیین و تشریح کرده و شایسته است این الگوی بی‌همتا را همواره مورد توجه قرار دهیم.

مهدی طاهری تصریح کرد: با هدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و انتقال مفاهیم و مبانی این کتاب آسمانی، سعی کردیم تا اولین جشنواره قرآنی محلات اردبیل را با هدف شناسایی نخبگان و استعدادهای برجسته قرآنی برگزار کنیم تا بانک اطلاعاتی در این زمینه فراهم آید.

وی شرکت بیش از ۵۰۰ نفر را در این رویداد برای اولین بار در ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن یادآور شد و افزود: تلاش کردیم تا در مناطق مختلف شهر اردبیل از بهترین استعدادهای قرآنی دعوت کنیم تا در سایه این رویداد در کنار کشف استعداد، بتوانیم زمینه توسعه فرهنگ حفظ قرآن را نیز در جامعه در جزهای مختلف ترویج و توسعه دهیم.

مسئول قرارگاه قرآنی حضرت زهرا (س) گفت: در قرآن کریم همه شایستگی‌های انسان از اخلاق و رفتار شایسته گرفته تا سایر مؤلفه‌ها به شایستگی تبیین شده و ضروری است این کتاب آسمانی را در ماه مبارک رمضان به عنوان سیره و سلوک خود مورد توجه قرار داده و از این منبع غنی ارزشی در جهت تعالی نسل‌های آینده استفاده کنیم.

طاهری بهترین منشور تربیتی در مکتب اسلام را قرآن و کلام اهل بیت توصیف کرد و ادامه داد: در سایه قرآن ما به راحتی می‌توانیم ابعاد مختلف زندگی را طراوت معنوی بخشیده و زمینه آرامش بیشتر و همچنین حرکت‌های مؤثر را در زندگی مهیا کنیم.

انتهای پیام/

منبع