به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید مجید موسوی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر در کشور فعالیت ۲۵ هزار هکتاری مجتمع های گلخانه ای را با تنوع تولید محصولات صیفی، سبزی و تولید انواع گل های زینتی شاهد هستیم که این ظرفیت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید مجید موسوی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر در کشور فعالیت ۲۵ هزار هکتاری مجتمع های گلخانه ای را با تنوع تولید محصولات صیفی، سبزی و تولید انواع گل های زینتی شاهد هستیم که این ظرفیت تا پنج برابر قابل افزایش است.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور و ضرورت بهره برداری درست از منابع خاک حاصلخیز در استان ها تلاش بر این است تا ظرفیت توسعه گلخانه ها را تا ۱۵۰ هزار هکتار در کشور افزایش دهیم تا تنوع تولید محصولات و صادرات آنها را به کشورهای دیگر شاهد باشیم.

۲۸ درصد تولید ناخالص استان اردبیل در حوزه کشاورزی است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: در استان اردبیل روند خوبی در این حوزه آغاز شده به طوری که مجتمع بزرگ گلخانه ای مغان ظرفیت خوبی را ایجاد کرده تا تولید و صادرات محصولات متنوع را به کشورهای همسایه شاهد باشیم.

موسوی افزود: در کنار توجه جدی به توسعه مجموعه های گلخانه ای به عنوان سیاست اصلی سازمان جهاد کشاورزی، کشت قراردادی نیز جز رویکردهای اصلی محسوب می شود که بر همین اساس در سال زراعی آینده بیشترین حمایت از زارعین در عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با توسعه کشت قراردادی و همچنین رعایت الگوی کشت در اراضی دیم و آبی به همراه خرید تضمینی سعی دارد تا امنیت غذایی مردم را به شکل شایسته تأمین کند.

موسوی به ظرفیت اراضی حاصلخیز این استان در افزایش تولید ناخالص استان و همچنین ایجاد فرصت های اشتغال جدید در بخش کشاورزی را یادآور شد و اضافه کرد: ۲۸ درصد تولید ناخالص استان اردبیل در حوزه کشاورزی است و ۳۳ درصد اشتغال استان نیز در این بخش تحقق یافته است.

سنددار کردن اراضی کشاورزی به ۲ میلیون هکتار رسید

وی بیان کرد: استان اردبیل به رغم مواجهه با شرایط خشکسالی، سیل و سرمازدگی در سه ماهه گذشته توانسته در بخش تولید عملکرد مطلوبی را داشته باشد به طوری که تاکنون ۱۶۳ هزار تن خرید گندم در این استان به ثبت رسیده است.

موسوی به رفع تداخلات و همچنین سنددار کردن اراضی کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: با اهتمام دولت سنددار کردن اراضی کشاورزی در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیون هکتار در کشور رسیده و در استان اردبیل نیز با رفع تداخلات وضعیت مناسبی را در سنددار کردن اراضی شاهد هستیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ضرورت توسعه کشت و زرع با سیستم آبیاری مدرن را نیز یادآور شد و گفت: تلاش وزارت جهاد کشاورزی بر این است تا در این حوزه بتوان اهداف مورد نظر را تحقق بخشیده و زمینه و فرصت تحول نظام تولید را با تکیه بر توسعه کشت و زرع نوین مهیا کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار