شهرام رسولی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بخشی از این افزایش مرگ و میر و فوتی‌ها مربوط به شرایط کرونایی است و بخشی نیز مربوط به شرایط عادی در استان در ثبت روزانه مرگ و میرها و فوتی‌ها در استان است. وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال در نقطه […]

شهرام رسولی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بخشی از این افزایش مرگ و میر و فوتی‌ها مربوط به شرایط کرونایی است و بخشی نیز مربوط به شرایط عادی در استان در ثبت روزانه مرگ و میرها و فوتی‌ها در استان است.

وی با بیان اینکه در نیمه اول امسال در نقطه مقابل افزایش فوتی‌ها روند نزولی را در زاد و ولد شاهد بودیم، تصریح کرد: روند تولد نوزادان در این استان با شیب کاهشی به ۱.۵ درصد تنزل پیدا کرده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در مورد ثبت آمار ازدواج و طلاق نیز گفت: میزان ثبت ازدواج در نیمه اول سال جاری ۱.۵ درصد افزایش یافته اما در بحث طلاق تغییر چندانی را در آمار امسال نسبت به سال گذشته شاهد نیستیم.

رسولی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد ثبت وقایع حیاتی در موعد مقرر ۱۵ روز انجام می‌شود و ما کمترین تعلل و تأخیر را در این حوزه شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اداره کل ثبت احوال به صورت دقیق آمار وقایع چهارگانه را در اختیار مراجع ذیربط قرار می‌دهد و هیچ مشکلی در ثبت این آمار و ارائه اطلاعات به نهادهای مرتبط وجود ندارد.

رسولی در مورد آخرین وضعیت تغییر شناسنامه‌های کاغذی به مکانیزه اضافه کرد: در این زمینه با توجه به افزایش مراجعین ما تاکنون موفق شدیم ۸۵ درصد تعویض شناسنامه‌های قدیمی را به مکانیزه شاهد باشیم.

وی بیان کرد: ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی در استان انجام شده و ۱۰ درصد جمعیت در انتظار دریافت کارت ملی هستند که با تفاهم سازمان برنامه و بودجه تلاش بر این است تا صدور کارت ملی هوشمند تا آخر امسال برای این افراد به انجام برسد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: در صورت تحقق این امر میزان صدور کارت ملی هوشمند از ۸۶ درصد فعلی به ۹۶ درصد افزایش می‌یابد که انتظار می‌رود تا آخر امسال این آمار تحققی عینی پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع