به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، نگار خوشنویس عصر دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت حوادث جاده‌ای اردبیل، اظهار کرد: ما در ۹ ماهه امسال با افزایش میزان تلفات جاده‌ای روبه‌رو بودیم که عمده این تصادفات نیز در حوزه برون شهری بوده است. وی تصریح کرد: تا آخر آذرماه بر اساس […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، نگار خوشنویس عصر دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت حوادث جاده‌ای اردبیل، اظهار کرد: ما در ۹ ماهه امسال با افزایش میزان تلفات جاده‌ای روبه‌رو بودیم که عمده این تصادفات نیز در حوزه برون شهری بوده است.

وی تصریح کرد: تا آخر آذرماه بر اساس آمار رسمی پزشکی قانونی تعداد مصدومان حوادث جاده‌ای چهار هزار و ۵۱۷ نفر بوده که بیش از ۷۰ درصد آنها آقایان و مابقی زنان بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: این میزان مصدومان حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

خوشنویس به آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: ۱۹۱ نفر در حوادث جاده‌ای استان جان باختند که ۴۶ نفر آنها زن بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این حوادث ۱۴۵ مرد جان خود را از دست داده که عمدتاً شامل رانندگان خودروهای سواری و بخشی نیز حمل و نقل عمومی بوده است.

خوشنویس اضافه کرد: این میزان تلفات جاده‌ای نسبت به آمار سال گذشته که ۱۸۰ نفر بوده، رشد نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: بیشترین آمار مرگ و میر تصادفات مربوط به حوادث رانندگی برون شهری است که انتظار می‌رود با همکاری پلیس و مراقبت بیشتر رانندگان این میزان تصادفات و تلفات کاهش پیدا کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: پزشکی قانونی آمارهای خود را در کوتاه‌ترین زمان جمع‌بندی و ارائه می‌کند تا متولیان امر برنامه‌ریزی لازم را برای کاهش آمار انجام دهند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر