به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مهدی رنجبر بعد از ظهر دوشنبه با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر در اردبیل، اظهار کرد: شصتمین صندوق کشور در اردبیل راه‌اندازی شده تا به عنوان سی‌امین استان بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را از تسهیلات این صندوق بهره‌مند […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، مهدی رنجبر بعد از ظهر دوشنبه با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر در اردبیل، اظهار کرد: شصتمین صندوق کشور در اردبیل راه‌اندازی شده تا به عنوان سی‌امین استان بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را از تسهیلات این صندوق بهره‌مند سازیم.

وی تصریح کرد: از شهریور سال ۱۴۰۰ فعالیت صندوق پژوهش و فناوری در استان اردبیل با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد تومان آغاز شده که ۳۴ درصد سهم صندوق دولتی و ۶۶ درصد سهم سه شرکت دانش‌بنیان و توانمند استان اردبیل است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل گفت: ما خدمات متنوعی را در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمندسازی آنها ارائه می‌کنیم و سعی ما بر این است تا در قالب مدل‌های مختلف به تجاری‌سازی، نمونه‌سازی و تولید صنعتی در قالب شرکت‌ها و واحدهای فناور کمک کنیم.

رنجبر افزود: با معرفی پارک علم و فناوری تأمین منابع و پرداخت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور انجام می‌شود که این صندوق در دولت سیزدهم از حمایت‌های معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری نیز بهره‌مند شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار پرداخت تسهیلات، ارائه خدمات ضمانت‌نامه‌ای را نیز برای شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد هستیم که تنها با پنج درصد ودیعه امکان صدور ضمانت‌نامه‌ها فراهم شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دهند.

رنجبر اضافه کرد: ما در رفع نیازهای مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و تأمین سرمایه‌های آنها در قالب‌های مختلف ورود پیدا کردیم و سعی ما بر این است تا با پرداخت تسهیلات کمک کار این مجموعه‌ها باشیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته و بر اساس ارزیابی صندوق پژوهش و فناوری، ارزیابی صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری استان اردبیل رتبه ممتاز را در بین ۳۱ استان به دست آورد تا به عنوان یک استان همراه با واحدهای فناور و دانش‌بنیان شناخته شود.

رنجبر در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در سال گذشته جذب منابع ۲۵ میلیارد تومان را از تبصره‌های قانونی شاهد بودیم تا با عاملیت صندوق به عنوان نهاد مالی و تخصصی بتوانیم کمک کار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشیم.

وی تصریح کرد: از اول امسال نیز پرداختی‌های صندوق بدون وقفه به شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است و ما در کمترین زمان این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می‌کنیم که حداقل مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان و سقف تسهیلات نیز ۳۰۰ میلیون تومان است که با سه ماه تنفس، بازپرداخت تسهیلات در ۲۰ تا ۲۱ ماه انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل گفت: نرخ تسهیلات پرداختی نیز بین چهار تا ۱۰ درصد است و ما تلاشمان بر این است تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند از این تسهیلات و فرصت حمایتی استفاده کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر