به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سیاوش نیرومند ظهر یکشنبه در بازدید از مزارع کشت پاییزه اردبیل، از اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای این شهرستان برای دومین سال متوالی خبر داد. وی تصریح کرد: اجرای این طرح در سطح ۴۰ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان اردبیل در سال زراعی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سیاوش نیرومند ظهر یکشنبه در بازدید از مزارع کشت پاییزه اردبیل، از اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای این شهرستان برای دومین سال متوالی خبر داد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح در سطح ۴۰ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان اردبیل در سال زراعی جاری هدف‌گذاری شده که این رقم بیش از ۸۸ درصد اراضی دیم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: در سال زراعی گذشته در مجموع سه هزار و ۵۸۷ کشاورز در ۱۵۹ روستای این شهرستان در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها در تولید محصولات گندم، جو، نخود، عدس و علوفه در سطح بیش از ۳۸ هزار هکتار مشارکت داشتند و شاهد افزایش رضایتمندی کشاورزان منطقه بودیم.

نیرومند افزود: این طرح با همکاری مشترک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و جهاد کشاورزی در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش و پایداری تولید در محصولات استراتژیک دانست و خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات کم‌بهره خرید ادوات کشاورزی با اقساط بلند مدت، پرداخت کمک یارانه‌ای بیمه محصولات کشاورزی و ارائه نهاده‌های رایگان به کشاورزان از جمله برنامه‌های حمایتی و تشویقی این طرح است

نیرومند با تاکید بر ضرورت و اهمیت اجرای این طرح اضافه کرد: باید با تمام ظرفیت و توان در راستای پیشبرد اهداف طرح با رعایت اصول به زراعی و بهنژادی به نحوه احسن عمل کنیم.

وی به کار بستن اصول علمی و فنی از قبیل مبارزه با آفات و علف‌های هرز را مهم ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها بتوان محصول مناسبی برداشت کرد.

نیرومند به لزوم رعایت تناوب کشت و اجرای کشاورزی حفاظتی، حفظ بقایای گیاهی در سطح خاک، ترغیب و آموزش کشاورزان پیشرو در راستای نهادینه کردن اهداف یاد شده و موفقیت و پایداری برنامه‌های طرح جهش تولید در دیم‌زارها را تاکید کرد.

وی از کشاورزان خواست که برای عقد قرارداد در سامانه دیم‌زار و نیز عقد قرارداد بیمه محصولات کشاورزی، به مراکز جهاد کشاورزی تابعه مراجعه کنند تا از مزایای ویژه این طرح برخوردار شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل بیان کرد: انتظار می‌رود با اجرای مطلوب این طرح و همت و تلاش مضاعف همکاران و کشاورزان شاهد ارتقای کمی و کیفی تولید محصولات اساسی دیم و رونق معیشت کشاورزان باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر