نوبخت اژدری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: سیاست دولت کاشت یک میلیارد نهال در طول چهار سال است تا اهداف مورد نظر در این طرح تا سال ۱۴۰۶ به نتیجه برسد. وی سهمیه استان را از این میزان توسعه کاشت نهال و درخت ۴۰ میلیون […]

نوبخت اژدری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: سیاست دولت کاشت یک میلیارد نهال در طول چهار سال است تا اهداف مورد نظر در این طرح تا سال ۱۴۰۶ به نتیجه برسد.

وی سهمیه استان را از این میزان توسعه کاشت نهال و درخت ۴۰ میلیون اصله عنوان کرد و گفت: سالانه ۱۰ میلیون اصله نهال باید تولید و وارد عرصه شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ما از ظرفیت ایستگاه تحقیقاتی و نهالستان مغان استفاده کردیم تا ۹ میلیون اصله قلم‌کاری انجام شده و صنوبر و سایر گونه‌ها را در مناطق مختلف استان غرس کنیم.

اژدری مشارکت بسیج سازندگی و همت چهار هزار نفر گروه جهادی را در این زمینه یادآور شد و افزود: قرار است ۲۲۶ هزار اصله نهال در اسفند و ماه‌های بعد در مناطق مختلف استان غرس شود.

وی از توسعه یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار باغات استان با تأمین نهال مورد نیاز از طریق پنج نهالستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۰۰ اصله نهال تولید شده در روزهای اخیر غرس شده است.

اژدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار هکتار باغات مثمر استان است و در کنار آن ۳۲ هزار هکتار باغات غیرمثمر داریم و سعی ما بر این است تا توسعه باغات مثمر را در کنار حفظ طبیعت و ارتقای هوای پاک شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: هر قدر در این حوزه سرمایه‌گذاری انجام شود، به همان میزان از آلایندگی هوا کاسته شده و به تناسب آن تقویت مؤلفه‌های کاشت نهال و سرسبزی و طراوت شهرها و روستاها را شاهد خواهیم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در کنار توسعه باغات استان، احیا و نوسازی باغات نیز به ویژه در مشگین‌شهر و خلخال هدف‌گذاری شده که در این راستا از گونه‌های جدید بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر