یاسر عبداللهی عابد در آیین افتتاح طرح‌های اقتصادی و اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید در اردبیل به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: در دهه فجر با بهره‌برداری از ۶۸ طرح اقتصادی و تولیدی زمینه اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه‌های کشاورزی، ‌ گردشگری، صنعت، معدن و خدمات فراهم می‌آید. وی میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را […]

یاسر عبداللهی عابد در آیین افتتاح طرح‌های اقتصادی و اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید در اردبیل به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: در دهه فجر با بهره‌برداری از ۶۸ طرح اقتصادی و تولیدی زمینه اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه‌های کشاورزی، ‌ گردشگری، صنعت، معدن و خدمات فراهم می‌آید.

وی میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را برای اجرای این طرح‌ها ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخش عظیمی از این منابع تسهیلات بانکی است که با همکاری بانک‌های عامل، پرداخت منابع را با کمترین بروکراسی اداری و بانکی شاهد بودیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال با پیگیری‌های انجام شده و همراهی بانک‌های عامل برای طرح‌های اقتصادی، تولیدی، زیربنایی، عمرانی و حتی تسهیلات ازدواج بالغ بر ۲۰ همت منابع تزریق شده و عمده این تسهیلات نیز با نرخ سود پایین‌تر بوده است.

عبداللهی از حمایت‌های صندوق کارآفرینی امید در اجرای طرح‌ها قدردانی کرد و افزود: ۶۸۱ طرح مورد حمایت این صندوق بوده که از ابتدای امسال ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات نیز به این طرح‌ها پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اشتغالی که از بابت اجرای این طرح‌ها فراهم آمده یک‌هزار و ۹۷۵ فرصت شغلی است که قطعا با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی در ابعاد و حوزه‌های مختلف این امر تحقق یافته است.

عبداللهی به راه‌اندازی مجموعه تولیدی آرتا آذر در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت ساخت قطعات یدکی خودروهای سنگین را در ابعاد مختلف انجام می‌دهد و سعی دارد سهمی از بازارهای داخلی و جهانی را در زمینه تولید انواع قطعات یدکی خودروهای سنگین بر عهده بگیرد.

وی هدف اصلی این مجموعه تولیدی را جلب رضایت مشتری و تولید قطعات با کیفیت بالا بر اساس استانداردهای جهانی اعلام کرد و گفت:‌ در سه دهه گذشته تولید قطعات خودرویی در کشور مورد اهمیت قرار گرفته و سعی بر این بوده تا اردبیل نیز به جمع این قطعه‌سازان اضافه شود.

عبداللهی اضافه کرد: در استان اردبیل زنجیره تولید قطعات خودرویی با شکل‌گیری مجموعه حدید مبتکران و کارخانه‌های دیگر رونقی مضاعف یافته و تلاش بر این است تا این خوشه‌های صنعتی توسعه یافته و تقویت شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل ضرورت پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۶ را برای کسب و کارهای خرد و خانگی یادآور شد و بیان کرد: این طرح‌ها می‌تواند فرصت اشتغال بیشتری را برای جوانان و زنان فراهم کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار