محمد آیینی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی ساخت مسکن را در قالب طرح های مختلف به ویژه نهضت ملی مسکن و احیای بافت فرسوده در اولویت قرار داده تا در مجموع چهار میلیون واحد مسکن در دولت سیزدهم احداث و راه اندازی شود. وی تصریح […]

محمد آیینی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی ساخت مسکن را در قالب طرح های مختلف به ویژه نهضت ملی مسکن و احیای بافت فرسوده در اولویت قرار داده تا در مجموع چهار میلیون واحد مسکن در دولت سیزدهم احداث و راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد مسکن در سراسر کشور احداث و راه اندازی شده و احیا و نوسازی بافت های فرسوده به عنوان یک ظرفیت عظیم در کشور مورد توجه و تمرکز است.

برای نوسازی واحدهای واقع در محدوده بافت فرسوده ۸۰ درصد تسهیلات مرمت و نوسازی اعطا می شود که در تهران ۳۸۰ میلیون تومان و در سایر شهرها بین ۳۲۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این زمینه از ظرفیت خود مالکین و دارندگان زمین استفاده می شود تا واحدهای کم دوام و بی دوام که در برابر زلزله ناایمن هستند، با پرداخت بسته های تشویقی امکان نوسازی آنها فراهم آمده و صاحبان این واحدها ترغیب به ساخت و نوسازی شوند.

ارائه بسته های تشویقی ۱۹گانه برای ساکنان بافت های فرسوده

آیینی ارائه بسته های تشویقی ۱۹گانه را برای ساکنان بافت های فرسوده یادآور شد و افزود: قرار است شهرداری ها ۵۰ درصد در صدور پروانه تخفیف ارائه کرده و در کنار آن ۲ طبقه تشویقی، طبقه همکف تجاری و خدماتی، پارکینگ و امکان اختصاص درب های اضافی در این واحدها فراهم آمده تا با انگیزه مضاعف شاهد نوسازی بافت های فرسوده باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صاحبان واحدهای مسکونی بافت فرسوده در صورت معاوضه واحد خود با نوساز و یا زمین از ۴۰ درصد تخفیف بهره مند خواهند شد.

آیینی اضافه کرد: در سطح کشور ساخت مسکن در محدوده بافت فرسوده در حال انجام است که تاکنون ۱۵۰ هزار واحد احداث شده و پیش بینی می کنیم تا پایان دولت سیزدهم این رقم به ۳۰۰ هزار واحد برسد.

در محدوده بافت فرسوده ۸۰ درصد تسهیلات مرمت و نوسازی اعطا می شود

وی بیان کرد: برای نوسازی واحدهای واقع در محدوده بافت فرسوده ۸۰ درصد تسهیلات مرمت و نوسازی اعطا می شود که در تهران ۳۸۰ میلیون تومان و در سایر شهرها بین ۳۲۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی مجموع بافت های ناکارآمد کشور را ۱۶۷ هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: ۷۴ هزار هکتار از این محدوده بافت فرسوده میانی، ۳۲ هزار هکتار بافت تاریخی و ۵۹ هزار هکتار نیز بافت ناکارآمد در قالب سکونتگاه های غیررسمی است.

آیینی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در سال جاری و در ۲ مقطع افتتاح بیش از ۲۴ هزار واحد از نوسازی بافت فرسوده را شاهد بودیم و امیدواریم در مرمت این بناها حمایت ها و همراهی های بیشتری را شاهد باشیم.

طرح جوانی جمعیت و تخصیص ۳۲ هزار قطعه زمین به خانواده های دارای فرزند سوم؛ برای ساخت مسکن در این قطعات زمین تسهیلات مناسبی نیز پرداخت می شود و دارندگان از مزایای نهضت ملی مسکن در قالب ساخت و ساز این مجموعه ها می توانند استفاده کنند.

وی ضرورت سنددار کردن واحدهای مسکونی واقع در سکونتگاه های غیررسمی را یادآور شد و تصریح کرد: ۱۵ هزار متقاضی برای دریافت سند در این مناطق اعلام آمادگی کردند.

آیینی گفت: احداث درمانگاه، مسجد، مدرسه، پارک و کلانتری در این محدوده ها به عنوان مجموعه های خدماتی پیش بینی شده که انتظار می رود این طرح ها در شهرهای مختلف کشور به سرعت تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در ۶۴۳ شهر کشور محدوده بافت فرسوده، تاریخی و حاشیه ای وجود دارد که تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان و سیستان و بلوچستان بیشترین این محدوده ها را به خودشان اختصاص داده اند.

وی در مورد طرح جوانی جمعیت و تخصیص ۳۲ هزار قطعه زمین به خانواده های دارای فرزند سوم خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن در این قطعات زمین تسهیلات مناسبی نیز پرداخت می شود و دارندگان از مزایای نهضت ملی مسکن در قالب ساخت و ساز این مجموعه ها می توانند استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این زمین ها به صورت رایگان در پویش پیامبر رحمت همزمان با ایام ربیع در استان ها بین خانواده های دارای سه فرزند و بالاتر اعطا می شود تا ما بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار