به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علیرضا حسین‌نژاد شامگاه چهارشنبه در برنامه «مفتاح‌الجنه» که به همراهی معاون استاندار اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: عمده مشکل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد دغدغه تأمین مسکن است که از بین مددجویان استان سه هزار و ۸۰۰ نفر در شهر اردبیل اجاره‌نشین هستند. وی تصریح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علیرضا حسین‌نژاد شامگاه چهارشنبه در برنامه «مفتاح‌الجنه» که به همراهی معاون استاندار اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: عمده مشکل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد دغدغه تأمین مسکن است که از بین مددجویان استان سه هزار و ۸۰۰ نفر در شهر اردبیل اجاره‌نشین هستند.

وی تصریح کرد: در ۲ سال اخیر با توجه به روند افزایش ودیعه مسکن و اجاره بها، اکثر مددجویان در پرداخت مبالغ اجاره واحدهای مسکونی دچار مشکل شدند و تنها راه ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن است که در این زمینه همراهی خوب خانواده‌های تحت پوشش را شاهد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با همکاری راه و شهرسازی استان قرار شده پرداختی ۸۰ میلیون تومان آورده متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد با مساعدت‌های مسئولان کشوری انجام شده تا این خانواده‌ها، این مبلغ را واریز نکنند.

حسین‌نژاد افزود: البته در سایر مراحل واریزی آورده متقاضیان ضروری است تا خانواده‌های تحت پوشش نیز بخشی از هزینه‌ها را تأمین کنند اما قرار است بخش عظیمی از این منابع از طریق کمیته امداد و بانک‌های عامل تأمین و واحدهای مسکونی به سرعت احداث و عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار تأمین مسکن برای مددجویان که کمیته امداد بخشی از ودیعه آنها را متقبل شده، سعی ما بر این است تا در حوزه درمان نیز بتوانیم مشکلات و هزینه‌های سنگین درمانی این خانواده‌ها را پرداخت کرده و با کمک و مساعدت در این حوزه دغدغه خانواده‌ها را به حداقل برسانیم.

حسین‌نژاد اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال این خانواده‌ها نیز اقدامات مؤثری انجام شده تا در کنار توزیع سبد معیشتی و کالایی، پرداخت مستمری این پشتیبانی‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی از تأمین جهیزیه نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در قالب ۶ قلم کالای اساسی خبر داد و بیان کرد: با مساعدت مسئولان کشوری کمیته امداد مقرر شده تا این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها امسال نیز ادامه پیدا کند.

آغاز جشن رمضان در اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت جشن رمضان نیز در اردبیل با هدف جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین و همچنین کمک به نیازمندان در محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی آغاز شد تا خانواده‌های متمکن بتوانند با شرکت در این طرح بخش عظیمی از نیازمندی خانواده‌های تحت پوشش را رفع کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در جریان برگزاری این جشن اظهار کرد: از امروز تا ۲۱ رمضان این جشن و برنامه ثبت‌نام از خیرین و گروه‌های مختلف جامعه در حمایت و پشتیبانی از ایتام و محسنین انجام می‌شود و علاوه بر این پایگاه‌ها، ما در ۱۷۰ پایگاه کمیته امداد در سطح استان، ۱۵۴ مرکز نیکوکاری و ۱۶ اداره کمیته امداد آماده دریافت کمک‌های مردمی و ثبت‌نام در این طرح هستیم.

علیرضا حسین‌نژاد تصریح کرد: برای ثبت‌نام حامیان ۲ روش معمول است که در روش اول با مراجعه به سامانه اکرام و ایتام و کمیته امداد امکان ثبت‌نام برای متقاضیان وجود دارد تا با تعیین مشخصات از جمله سن، اسم و سایر مشخصات ایتام و محسنین، ثبت‌نام را انجام دهند.

وی گفت: روش دوم مراجعه حضوری است که در یک هفته پیش رو پایگاه‌های ما دایر خواهند بود تا با ارائه شناسنامه ایتام نسبت به جذب سه هزار حامی اقدام کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: امیدواریم با همراهی حامیان، پشتیبانی‌ها و حمایت‌های لازم و افزایش پرداختی سرانه را برای ایتام و محسنین شاهد باشیم تا بخش عظیمی از دغدغه این خانواده‌ها رفع شود.

حسین‌نژاد به برپایی سفره افطاری در کانون فرهنگی الغدیر اردبیل نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این مراسم که همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت انجام شد برای بیش از ۲۵۰ نفر از ایتام و محسنین سفره احسان و افطاری ساده باز شده و این خانواده‌ها حضوری گرم در این مجلس داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بازدیدی که معاون استاندار اردبیل از مجموعه الغدیر و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و آموزشی داشته با دستاوردهای خوب دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد آشنا شده و مساعدت‌های لازم برای این مجموعه انجام می‌شود.

حسین‌نژاد اضافه کرد: ۹۶ نخبه علمی، فرهنگی، ورزشی و قرآنی در این مجموعه شناسایی شده و با همراهی گروه‌های مختلف سعی بر این است تا این دانش‌آموزان و آینده‌سازان مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: هشت هزار و ۷۳۰ یتیم در استان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین مورد حمایت و پشتیبانی کمیته امداد هستند که امیدواریم با جذب حامیان جدید بتوانیم پشتیبانی‌های لازم را از این مجموعه انجام دهیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر