به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علیرضا حسین نژاد پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل با گرامیداشت ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد به فرمان امام راحل اظهار کرد: ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب یاران دیرین انقلاب مأموریت یافتند تا در قالب رسیدگی به محرومان و نیازمندان نهاد کمیته […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علیرضا حسین نژاد پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل با گرامیداشت ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد به فرمان امام راحل اظهار کرد: ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب یاران دیرین انقلاب مأموریت یافتند تا در قالب رسیدگی به محرومان و نیازمندان نهاد کمیته امداد را راه اندازی کنند که جای دارد یاد و خاطره مرحومین عسگر اولادی، نیری، شفیق و حیدری را گرامی بداریم.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد بعد از ۴۵ سال موفق شده با مدیریت مناسب در رفع فقر گام برداشته و همراهی خیرین را با این مجموعه شاهد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: کمیته امداد هم اکنون در ۳۲ سرفصل بیش از ۱۲۰ نوع خدمات به اقشار نیازمند و محروم جامعه ارائه می‌کند که در محورهای معیشت، درمان، سلامت، فرهنگ، مسکن، معاضدت قضائی، جهیزیه، اشتغال و مسکن است.

حسین نژاد تغییر رویکرد این نهاد را از نگاه معیشتی صرف در مسیر توانمندسازی مددجویان یادآور شد و بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز در ایجاد فرصت اشتغال در این نهاد انقلابی با نگاه توانمندسازی خانواده‌ها تاکید کرده و ما نیز سعی می‌کنیم براساس توانایی مددجویان و امکان سنجی که انجام می‌دهیم در مسیر ارتقای توان درآمدی و اشتغال آنها گام برداریم.

وی افزود: تعدادی از مددجویان ما سالمند و بیمار هستند و تعدادی دیگر امکان ایجاد فرصت اشتغال برای آنها مهیاست که با انجام سرمایه گذاری، مهارت آموزی و سایر حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها می‌توان فرصت اشتغال برای این تعداد از مددجویان فراهم کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: با حمایت دولت سیزدهم در ۲.۵ سال اخیر مستمری مددجویان ۱۰۰ درصد افزایش یافته و ما با رایگان شدن هزینه‌های فرانشیز خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد روبرو هستیم.

وی هزینه درمانی پرداخت شده از سوی کمیته امداد را از ابتدای امسال ۶.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیشترین توجه و تمرکز ما در حوزه تأمین مسکن و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت است تا حمایت از مددجویان انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: در حوزه مسکن بنیاد مسکن حامی جدی مددجویان ما هست و ما نیز با پرداخت کمک‌های بلاعوض درصدد تأمین مسکن مقاوم و ایمن هستیم.

حسین نژاد اظهار کرد: در سرفصل اشتغال با همکاری بانک‌های عامل برای ۴ هزار و ۱۶۰ طرح بالغ بر ۴۴۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر