رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: در حال حاضر ۹۱ درصد واحدهای تولیدی استان اردبیل در حال فعالیت است که جریان تولید و اشتغال در آن‌ها رونق یافته و شرایط مناسبی با وجود یک هزار و ۱۸۹ واحد تولیدی در استان را با تحول صنعتی پشت سر گذاشته شده است. […]

رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: در حال حاضر ۹۱ درصد واحدهای تولیدی استان اردبیل در حال فعالیت است که جریان تولید و اشتغال در آن‌ها رونق یافته و شرایط مناسبی با وجود یک هزار و ۱۸۹ واحد تولیدی در استان را با تحول صنعتی پشت سر گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه احیای ۷۰ واحد راکد در استان از اول تا پایان امسال مد نظر است بیان کرد: با توجه به اینکه ۲۸ واحد راکد صنعتی قابل احیا داریم که در تلاش هستیم آن‌ها را وارد مدار فعالیت کنیم.

صادقی افزود: با توجه به اینکه ۶۰ درصد محصولات صادراتی استان صنعتی هستند صادرات این محصولات شتاب بیشتری به خود گرفته و درصدد هستیم در تولید و عرضه محصولات گام‌های موثری برای دستیابی به اهداف مورد نظر برداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۶۰ درصد محصولات صادراتی استان جزو محصولات صنعتی هستند و با توجه به اینکه صادرات محصولات صنعتی در استان با سرعت قابل قبولی در حال اجراست گام‌های موثری در تولید و عرضه محصولات باکیفیت برداشته شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد واردات استان اردبیل مربوط به ماشین‌آلات خط تولید و مواد اولیه است که می‌تواند نقش اساسی در توسعه صنایع استان به دنبال داشته باشد و با توجه به اینکه شهرک‌ها و نواحی صنعتی جزو زیرساخت‌های اساسی برای توسعه صنایع هستند انتظار می‌رود تحولی اساسی در استان ایجاد شود.

وی بیان کرد: افزایش ۴ درصدی سهم صنعت در اشتغال استان با تلاش صنعتگران برای ایجاد تحولات اساسی و ورود به فاز برداشت و اکتشاف مواد معدنی فلزی در دستور کار قرار گرفته که باید در این زمینه تمهیدات اساسی به عمل آید تا شاهد توسعه و تحول اساسی در منطقه باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: اجرای ۳۰۲ طرح صنعتی در استان اردبیل برای فراهم‌سازی فرصت اشتغال برای ۱۵ هزار نفر در استان در سال‌های آینده برنامه‌ریزی شده که امید می‌رود با ارتقای توان صنعتی استان بتوانیم مشکلات و موانع موجود را در این زمینه برطرف کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار