داود شایقی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این طرح های آمارگیری شامل آمارگیری از متوسط هزینه و درآمد خانوارها، قیمت کالا و خدمات در مناطق شهری و روستایی، اجاره بها، فعالیت های بخش صنعت و معدن، آمارگیری از معادن در حال بهره برداری، کشتار طیور، دام سبک و …، […]

داود شایقی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این طرح های آمارگیری شامل آمارگیری از متوسط هزینه و درآمد خانوارها، قیمت کالا و خدمات در مناطق شهری و روستایی، اجاره بها، فعالیت های بخش صنعت و معدن، آمارگیری از معادن در حال بهره برداری، کشتار طیور، دام سبک و …، است.

وی خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری از فعالیت صنعتی خانوارها در اردبیل در حال انجام است که در این آمارگیری از ظرفیت یک کارشناس، ۹ نفر آمارگیر و یک نفر بازبین استفاده می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: در قالب این آمارگیری ۴۰۰ نمونه عملیاتی می شود تا در مدت دو ماه مراحل اجرایی آمارگیری از فعالیت های صنعتی خانوارها را در استان اردبیل شاهد باشیم.

شایقی گفت: در سطح استان ما با تغییراتی در حوزه فعالیت صنعتی خانوارها نسبت به سال های گذشته روبرو هستیم که در کنار ارائه تصویری روشن و شفاف از این فعالیت ها در این آمارگیری تلاش بر این است تا افق روشن در این حوزه ترسیم کنیم.

وی فعالیت های این حوزه را در بخش صنایع دستی و صنایع خرد و کوچک خانوارها اعلام کرد و افزود: بازدیدهای ما نشان می دهد که عمده صاحبان این صنایع با کمبود نقدینگی و گران شدن مواد اولیه روبرو هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: برای حمایت از صاحبان فعالیت های صنعتی خانوارها پیشنهاد پرداخت تسهیلات کم بهره ارائه می شود تا مسئولان امر با چاره اندیشی در این حوزه بتوانند حامی و یاریگر فعالان این صنایع باشند.

شایقی اظهار کرد: در استان اردبیل تولیدات متنوعی را در قالب صنایع دستی اعم از گلیم، جاجیم، ورنی، فرش و … شاهدیم که با آمارگیری دقیق در این حوزه می توان برای سال های آینده برنامه ریزی درست و دقیقی را انجام داد.

وی گفت: طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر به تعداد ۳۵۶ نفر واحد نمونه آماری آغاز شده که در این طرح نیز ۱۴ نفر نیروی انسانی به مدت ۴.۵ ماه در این حوزه مشارکت می کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل تصریح کرد: در این طرح از کارگاه های صنعتی بزرگ استان اطلاعات دقیق جمع آوری می شود تا میزان تولید، فروش، چینش نیروی انسانی، مصرف مواد انرژی و سایر بخش ها احصاء شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار