به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، احمد ناصری ظهر سه‌شنبه در آستانه بازگشایی مدارس در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: از روز شنبه سوم مهرماه دانش‌آموزان دوباره در چرخه تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند تا با به صدا درآمدن زنگ پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان سال تحصیلی جدید آغاز شود. وی تصریح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، احمد ناصری ظهر سه‌شنبه در آستانه بازگشایی مدارس در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: از روز شنبه سوم مهرماه دانش‌آموزان دوباره در چرخه تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند تا با به صدا درآمدن زنگ پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان سال تحصیلی جدید آغاز شود.

وی تصریح کرد: همزمان با ایام بازگشایی مدارس زنگ نماز و مقاومت نیز در مدارس استان اردبیل نواخته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های ستاد پروژه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در استان اشاره کرد و گفت: از خردادماه امسال در قالب هشت کارگروه و ۱۷ سرفصل پروژه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان را با ساختاری منظم و برنامه‌ریزی تدوین شده آغاز کردیم تا برای سال تحصیلی آمادگی ۱۹ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش را مهیاتر کنیم.

ناصری افزود: در چند جبهه کارها پیگیری شد تا شرایط مناسب در سومین سال تحصیلی با وضعیت کرونایی برای تحصیل دانش‌آموزان با امنیت خاطر بیشتر فراهم آید تا در مجموع ۲۵۳ هزار نفر دانش‌آموز با احتساب نوآموزان پیش دبستانی در سال تحصیلی جدید وارد کلاس‌های درس شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به غیر از پایه اول ابتدایی که ثبت‌نام حضوری و همراه با سنجش آمادگی تحصیلی بود، ثبت‌نام در سایر مقاطع در قالب سامانه سیدا به شکل غیرحضوری انجام شد که با استقبال خانواده‌ها نیز روبه‌رو شده است.

ناصری اضافه کرد: با اعلام نتایج به موقع ورودی مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان و همچنین پایه‌های هفتم و دهم ثبت‌نام‌ها به موقع انجام شده و شرایط مطلوبی را در هدایت تحصیلی و توسعه متوازن رشته‌ها در پایه دهم اعم از تجربی، انسانی، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و ریاضی شاهد هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمامی دانش‌آموزان واجد شرایط برای تحصیل در سال جدید ثبت‌نام خود را انجام داده و در پایه‌های ورودی نیز سنجش آمادگی تحصیلی به صورت کامل به انجام رسیده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

ناصری از توزیع کتب درسی در کلیه مناطق و نواحی و مدارس استان با همراهی اولیا خبر داد و اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی نیز به شکل مناسب با در نظر گرفتن نیروهای ورودی و خروجی در سطح استان انجام شده و در کلیه مناطق و نواحی استان کلاس‌های درس با حضور معلمان از سوم مهرماه آغاز خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما هیچ چالش و کمبود نیروی انسانی را در آموزش و پرورش استان شاهد نیستیم و قطعاً با ساختار تدارک دیده شده آمادگی برای شروع سال تحصیلی مطلوب‌تر از سال‌های گذشته است.

افتتاح ۲۵ پروژه آموزشگاهی در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشگاهی در استان خبر داد و گفت: با کمک خیرین و نوسازی مدارس ۲۵ پروژه مدرسه‌سازی در استان در قالب ۱۲۰ کلاس درس آماده و مهیا برای مهرماه شده است.

ناصری از استانداردسازی ۸۰ درصد مدارس استان به سیستم گرمایشی مناسب خبر داد و افزود: کار جمع‌آوری بخاری‌های گازی در مدارس نیز آغاز شده است.

وی تعمیرات مدارس، بهسازی محوطه و آسفالت‌ریزی آنها را به همراه تعمیرات سرویس‌های مدارس از دیگر اقدامات انجام شده در قالب پروژه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اعلام کرد و ادامه داد: به ارزش ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی، ورزشی و بهداشتی تهیه شده و در قالب کاروانی ۲۱ شهریور به مناطق و نواحی استان ارسال شده است.

ناصری به انتصاب مدیران بر اساس یک سامانه و برگزاری آزمون‌های کتبی، علمی، مصاحبه و تدوین بانک اطلاعاتی در این زمینه خبر داد و خاطر نشان کرد: در همه مدارس مدیران و معاونان انتخاب و معرفی شدند و در این باب هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی به ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به مدارس و پرداخت سرانه بهداشتی مدارس خبر داد و اضافه کرد: تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و همچنین سایر امکانات و تجهیزات مورد نیاز مدارس در آستانه سال تحصیلی انجام شده است.

ناصری بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی تشکیل کمیته سلامت در مدارس یکی از رویکردهای جدید آموزش و پرورش استان بوده تا به صورت مستمر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد رصد و توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد فرهنگیان دوز اول واکسن خود را دریافت کردند و با توجه به همگانی اعلام شدن واکسیناسیون رصد دوز دوم فرهنگیان امکان‌پذیر نبوده ولی معلمان با داشتن کارت واکسن و ارائه آن به مدارس می‌توانند در واحدهای آموزشی حضور پیدا کنند.

ناصری در مورد شروع مدارس از مهرماه اظهار کرد: مدارس پرجمعیت شهری در قالب شبکه شاد فعالیت‌های آموزشی خود را به صورت غیرحضوری آغاز می‌کنند که تاکنون بیش از یک‌هزار و ۹۳۸ مدرسه در استان به اینترنت متصل شده است.

وی با بیان اینکه ۲۴۱ مدرسه هنوز در اتصال به شبکه اینترنت با اختلال روبه‌رو هستند، تصریح کرد: اغلب این مدارس در مناطق روستایی و کوهستانی واقع شده که اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش می‌کند این امر محقق شود.

ناصری در ادامه سخنان خود گفت: در قالب طرح هدایت برای هر دانش‌آموز تهیه یک تبلت در اولویت قرار گرفته و با مشارکت خیرین در سال تحصیلی گذشته پنج هزار تبلت تهیه و تحویل دانش‌آموزان شد که امسال نیز در قالب پویشی تأمین تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان در اولویت برنامه‌ریزی‌هاست.

وی افزود: در کنار تهیه ابزارهای هوشمند و رونمایی از نرم‌افزار جدید شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی نیز امسال به کمک دانش‌آموزان آمده تا تحصیل شأن را راحت‌تر کند.

ناصری در مورد الگوهای بازگشایی مدارس خاطر نشان کرد: ما سعی کردیم با همکاری مدیران مدارس مانور بازگشایی را در چند روز گذشته انجام دهیم و جلسات شورای دبیران و انجمن اولیا و مربیان در حال برگزاری است تا مدارس خود را برای بازگشایی مناسب‌تر در سوم پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان آماده کنند.

وی اضافه کرد: الگوی ابلاغ شده برای بازگشایی مدارس مربوط به دو گروه مدارس روستایی و عشایری است که جمعیت کمتر از ۱۵ نفر دانش‌آموز در کلاس درس دارند که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تحصیل حضوری دانش‌آموزان در این واحدهای آموزشی بلامانع است.

ناصری بیان کرد: یک‌هزار و ۳۰۰ مدرسه در استان جمعیت دانش‌آموزی کمتر از ۵۰ نفر دارند که در این مدارس با هماهنگی مدیران مدارس با مناطق قرار است تحصیل دانش‌آموزان به صورت حضوری در هفته دوم و سوم مهرماه آغاز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: قطعاً گزارش‌گیری کامل از وضعیت مدارس و تأمین تجهیزات و امکانات آموزشی و بهداشتی دریافت و از طریق منطقه مجوز تحصیل حضوری دانش‌آموزان صادر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در مناطق شهری نیز دو گروه مدرسه وجود دارد که با جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر از آبان ماه فعالیت آموزشی خود را می‌توانند به صورت حضوری آغاز کنند که البته این کار مستلزم دریافت مجوز از مناطق آموزش و پرورش خواهد بود.

ناصری تصریح کرد: مدارسی که جمعیت دانش‌آموزی آنها بیش از ۳۰۰ نفر است، در نیمه دوم آبان ماه تحصیل حضوری را انجام خواهند داد که امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت زوج و فرد و یا گروهی وجود دارد که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.

وی در مورد واکسیناسیون دانش‌آموزان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها نیز گفت: در شش پایه بیش از ۱۲۴ هزار دانش‌آموز استان واکسینه خواهند شد که تمرکز ما انجام واکسیناسیون با همکاری اولیای دانش‌آموزان در مدارس منتخب خواهد بود که این کار از هفته آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع