به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، حیدر محمدی در مورد وضعیت دارویی کشور، گفت: مدتی است وضعیت تامین داروی کشور پایدار بوده زیرا روال صدور حواله ارز عادی شده و سازمان برنامه و بودجه تاکنون حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت ارزی پرداخت کرده و امیدواریم این شرایط تخصیص تداوم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، حیدر محمدی در مورد وضعیت دارویی کشور، گفت: مدتی است وضعیت تامین داروی کشور پایدار بوده زیرا روال صدور حواله ارز عادی شده و سازمان برنامه و بودجه تاکنون حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت ارزی پرداخت کرده و امیدواریم این شرایط تخصیص تداوم یابد.

وی افزود: به طور قطع اگر همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و تمامی دستگاه های ذیربط تداوم داشته باشد با مشکل کمبود دارو مواجه نخواهیم شد و تمامی تلاش ما این است که پاییز را بدون مشکل کمبود دارو سپری کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: در واقع تامین دارو و تجهیزات پزشکی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است و سایر نهادها هم در این زنجیره سهیم هستند و باید کار خود را به خوبی انجام دهند تا اختلالی در مسیر تامین دارو ایجاد نشود.

محمدی در مورد میزان کمبودهای دارویی در کشور، گفت: میزان کمبودهای دارویی چشمگیر نیست و تلاش خواهیم کرد این میزان هم رفع شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار