به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، بعد از ظهر شنبه در این مراسم قائم مقام کمیته امداد با اشاره به رویکرد این نهاد انقلابی در توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و کمک به محرومان اظهار کرد: یکی از تکالیف مهم امدادگران ما شناسایی نیازهای معنوی و مادی مددجویان است تا بر همین اساس […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، بعد از ظهر شنبه در این مراسم قائم مقام کمیته امداد با اشاره به رویکرد این نهاد انقلابی در توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و کمک به محرومان اظهار کرد: یکی از تکالیف مهم امدادگران ما شناسایی نیازهای معنوی و مادی مددجویان است تا بر همین اساس سعی بر رفع دغدغه‌های آنها از طریق فعالیت‌های مشاوره‌ای و حمایت‌های مادی و معنوی را شاهد باشیم.

جعفر صباغیان تصریح کرد: در سه مؤلفه تأمین شغل، مسکن و رسیدن به خوداتکایی کمیته امداد ورود پیدا کرده و با توجه به اهمیت توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات همراه با حفظ کرامت و شئونات مددجویان فعالیت‌های مؤثری نیز آغاز شده است.

وی گفت: خودباوری و تقویت امور فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت در این راستا مهم و اساسی تلقی شده و سعی بر این است تا با تقویت حس خودباوری و خوداتکایی در بین مددجویان بتوانیم آنها را به نقطه مطلوب زندگی و رفاه نسبی سوق دهیم.

قائم مقام کمیته امداد تکلیف کمیته امداد را تقویت مسائل فرهنگی در بین مددجویان عنوان کرد و افزود: این نهاد انقلابی یک مجموعه حاکمیتی است که رسیدگی به امور محرومان را به عنوان وظیفه خطیر مورد توجه قرار داده است.

صباغیان راه‌اندازی مراکز مشاوره «راه زندگی» برای مددجویان را در شهرهای مختلف با همراهی کمیته امداد استان‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: مشاوره برای رفع آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و ضروری است و در این باب باید از مبانی و تفکر اسلامی بیشترین بهره را گرفت.

قائم مقام کمیته امداد اضافه کرد: ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که راهنمایی و مشاوره مددجویان می‌تواند زمینه خودکفایی آنها را به شایستگی فراهم کرده و امکان توسعه و پیشرفت امور را در ابعاد مختلف مهیا کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر