به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، ربعلی جهانی صبح سه‌شنبه در بازدید از زمین‌های کشاورزی شهرستان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها تا کنون بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان به زیرکشت کلزا رفته است و پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، ربعلی جهانی صبح سه‌شنبه در بازدید از زمین‌های کشاورزی شهرستان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها تا کنون بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان به زیرکشت کلزا رفته است و پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان فصل کار به ۵۰۰۰ هکتار برسد.

وی افزود: در راستای حمایت از کلزا کاران این شهرستان محصولات تولیدی آنان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد و تمامی مزارع نیز تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار خواهد گرفت که در صورت بروز حوادث غیر مترقبه خسارت آنان پرداخت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: کارشناسان پهنه طرح جهش تولید در دیمزارها بر تمام مراحل کشت، داشت و برداشت محصول نظارت خواهند کرد.

جهانی بیان کرد: ناوگان کشت و برداشت دانه روغنی کلزا به صورت مکانیزه بوده و کارشناسان دوش به دوش کلزا کاران در تنظیم و راه اندازی دستگاه‌های کارنده نظارت خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کشت کلزا با جدیت در این شهرستان پیگیری می‌شود زیرا این زراعت در تناوب با محصول استراتژیک گندم قرار دارد و در دست‌یابی به پایداری تولید گندم در منطقه کشت این محصول ضروری و حیاتی است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر