مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: با تکمیل سد سرخاب، حدود ۳ هزار و ۵۳۰ هکتار از اراضی شهرستان نیر به سیستم آبیاری کم فشار مجهز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، کامل ساجد ظهر دوشنبه در بازدید از پایاب سد سرخاب با اشاره به شتاب پروژه سد سرخاب شهرستان نیر اظهار کرد: حدود ۳ هزار و ۵۳۰ هکتار از اراضی شهرستان نیر با تکمیل این سد به سیستم آبیاری کم فشار مجهز می‌شود.

وی به تجهیز روستاهای روستاهای «ایرانجی»، «سرخاب»، «گوگه»، «گوگوجین»، «وله راقرد»، «قره تپه»، «بوران» و «ویرثق» به سیستم آبیاری کم فشار اشاره کرد و گفت: معیشت ۶۶۳ خانوار با تکمیل این پروژه بهبود خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر با بیان اینکه گسترش این طرح‌ها مهاجرت معکوس در روستاها را به دنبال دارد، افزود: بهره‌برداری از این طرح در روستای «ویرثق» به مساحت ۱۰۵۰ هکتار در هفته دولت در سال جاری به بهره برداری رسیده است.

ساجد خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی منظم باقی روستاها نیز حداکثر تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی در خصوص مشخصات فنی این طرح افزود: در حالت کلی، ۶ نهر اصلی از رودخانه «آغلاغان چای» منشعب شده که با انجام لوله‌گذاری با استفاده از لوله پلی اتیلن به طول ۷۸ کیلومتر، احداث ۳۷۸ باب آبگیر سر مزرعه و ۲۷ باب حوضچه فشار شکن در قالب شبکه آبیاری کم فشار، تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/