داور داوردان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، با بیان اینکه سرعین با داشتن پتانسیل‌های طبیعی و مناظر زیبا، به یک مقصد محبوب برای گردشگران اکوتوریستی تبدیل شده است، اظهار کرد: این نوع گردشگری مبتنی بر حفظ محیط زیست و ارتباط نزدیک با طبیعت است که باعث حفظ و توسعه […]

داور داوردان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، با بیان اینکه سرعین با داشتن پتانسیل‌های طبیعی و مناظر زیبا، به یک مقصد محبوب برای گردشگران اکوتوریستی تبدیل شده است، اظهار کرد: این نوع گردشگری مبتنی بر حفظ محیط زیست و ارتباط نزدیک با طبیعت است که باعث حفظ و توسعه منابع طبیعی و فرهنگ محلی می‌شود.

وی افزود: به پشتوانه اکوتوریسم، فعالیت‌های کشاورزی در سرعین این ظرفیت را دارا است که به نحوی تغییر کند تا حاکمیت محیط زیست و پایداری منابع طبیعی نمود بیشتری داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین ادامه داد: گاهاً مشاهده می‌شود که کشاورزان محلی با ارائه خدمات گردشگری اکوتوریستی، به عنوان میزبان، از این فرصت بهره‌برداری کرده‌اند و از طریق فروش محصولات کشاورزی آورده اقتصادی بیشتری به دست آوردند که لازم است از این موضوع در سطح استانی حمایت‌های بیشتری شود.

داوردان بیان کرد: با توجه به زمینه رشد اکوتوریسم در سرعین، رونق هر چه بیشتر این موضوع منوط به پشتوانه تلاش‌های کشاورزان و مردم محلی و همچنین لزوم نگاه حمایتی بیشتر در جهت حفظ محیط زیست، توسعه پایدار اراضی کشاورزی و رونق اقتصادی است.

وی با بیان اینکه این روند به عنوان یک الگوی موفقیت‌آمیز در توسعه کشاورزی و گردشگری در الگوهای پیشران و تجربه‌های موفق محسوب می‌شود، گفت: همکاری‌ها مردم و مسئولان در این زمینه می‌تواند به رشد و توسعه پایدار شهرستان و بهبود شرایط اقتصادی مردم منطقه کمک شایانی بکند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کشاورزی محلی در سرعین علاوه بر تأمین نیازهای محلی، به بازارهای دیگر نیز عرضه می‌شوند و به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در این منطقه کمک می‌کنند.

استفاده از روش‌های کشاورزی ارگانیک در سرعین

داوردان با اشاره به استفاده روش‌های کشاورزی ارگانیک در سرعین افزود: کشاورزان محلی در سرعین، به طور گسترده از روش‌های کشاورزی ارگانیک استفاده می‌کنند به منظور تولید محصولاتی که بدون استفاده از سموم و کودهای شیمیایی تولید شده و در نتیجه برای مصرف‌کنندگان سالم و با کیفیت باشند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از کودهای طبیعی مانند کودهای ازتی ارگانیک و کنترل آفات و بیماری‌ها با استفاده از روش‌های غیر شیمیایی مانند استفاده از حشره‌کش‌های طبیعی و تناوب کشت، از جمله عملکردهای کشاورزی ارگانیک در سرعین است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین ادامه داد: همچنین در برخی موارد کشاورزان سرعین به فروش محصولات ارگانیک نیز می‌پردازند که از جمله آن می‌توان به تولید گیاهان دارویی اشاره کرد که برای گردشگران از جذابیت بیشتری برخوردار بوده و برای تولیدکنندگان محلی از نظر صرفه اقتصادی یک اشتغال پایدار را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر