عباس جهانگیرزاده در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: پروژه مهم پارس آباد به سربند و سربند به مشگین شهر که در حال ارتقا به چهار خطه است، چند ماهی است به دلیل تأمین نشدن اعتبار به تعطیلی کشیده شده و محور گرمی به بیله سوار نیز با پیشرفت کمتر از […]

عباس جهانگیرزاده در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: پروژه مهم پارس آباد به سربند و سربند به مشگین شهر که در حال ارتقا به چهار خطه است، چند ماهی است به دلیل تأمین نشدن اعتبار به تعطیلی کشیده شده و محور گرمی به بیله سوار نیز با پیشرفت کمتر از ۲۰ درصد همچنان بلاتکلیف است.

استیضاح وزیر راه در صورت عدم انجام تعهدات

وی با انتقاد شدید از وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در عدم تخصیص اعتبار مناسب و به موقع برای تکمیل این پروژه ها تصریح کرد: در حالی که سالانه ۱۰۰ نفر کشته در این محورهای مواصلاتی می دهیم ولی مسئولان در نهایت بی توجهی به این پروژه ها به نارضایتی مردم دامن می زنند و واقعا محورهای مواصلاتی شمال استان اردبیل به دلیل کم عرض بودن جاده به قتلگاه و جاده مرگ تبدیل شده است.

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی ضرورت پرداخت مطالبات پیمانکاران و اجرای پروژه ها را در فصل کاری جدید یادآور شد و گفت: وزیر راه و شهرسازی اگر تا یک ماه آینده به تعهدات خود در سفر به استان اردبیل عمل نکند قطعا در مجلس با سؤال و حتی استیضاح روبه رو خواهد شد.

جهانگیرزاده افزود: برخلاف سایر مناطق کشور، متأسفانه به استان اردبیل در حوزه راه اعتبارات مناسبی اختصاص پیدا نکرده و بیش از ده ها کیلومتر بزرگراه منتظر تزریق اعتبار برای راه اندازی و افتتاح است.

باید نارضایتی مردم شمال استان اردبیل تعدیل شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به هیچ وجه این تأخیر و تعلل قابل قبول نیست چرا که در شمال استان بیش از چهار میلیون تن محصولات متنوع کشاورزی تولید می شود و تنها گمرک این استان در منطقه بیله سوار واقع شده و با این شرایط نمی توان مسیری ایمن برای خودروهای ترانزیتی و حمل بار فراهم کرد.

جهانگیرزاده اضافه کرد: هنوز در تکمیل ۲۰ کیلومتر محور پارس آباد به سربند با مشکلات و نارسایی های جدی روبه رو هستیم و به نظر می رسد کل پروژه های توسعه بزرگراهی در شمال استان اردبیل به دلیل نبود اعتبارات به تعطیلی کشیده شده است.

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی تصمیمات روی کاغذ خوبی گرفته شد ولی انتظار می رود در عمل نیز این تعهدات انجام شده و نارضایتی مردم شمال استان اردبیل تعدیل شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار