به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، عباس جهانگیرزاده عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور رئیس قوه قضائیه در تالار ولایت برگزار شد، اظهار کرد: ما در مناطق شمالی استان تداخل اراضی کشاورزی و ملی را به همراه گلایه اهالی منطقه شاهد هستیم که منابع طبیعی با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، عباس جهانگیرزاده عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور رئیس قوه قضائیه در تالار ولایت برگزار شد، اظهار کرد: ما در مناطق شمالی استان تداخل اراضی کشاورزی و ملی را به همراه گلایه اهالی منطقه شاهد هستیم که منابع طبیعی با دخالت‌های بی‌موقع مشکلاتی را برای کشاورزان و دامداران به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد مشکلات عشایر و روستاییان در شمال استان با منابع طبیعی برطرف نشده و انتظار می‌رود دستگاه قضا در حل و فصل این مشکلات گام‌های جدی بردارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل به اجرای حدنگاری برای روستاییان و عشایر محدوده‌نشین کشت و صنعت اشاره کرد و گفت: صدور سند مالکیت در بیش از ۴۰ روستای این منطقه جای خوشحالی و خرسندی دارد.

جهانگیرزاده به کمبود آب کشاورزی در منطقه به رغم پیش‌بینی افزایش تولید اشاره کرد و افزود: در کنار کمبود آب کشاورزی، آنچه که مردم منطقه را رنج می‌دهد عدم برنامه‌ریزی در مهار و جبران خسارت وارده به کشاورزان است.

وی به موضوع منطقه آزاد و توقف عملیات اجرایی آن در استان اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با اردبیل، در ۶ منطقه دیگر کشور مصوبه منطقه آزاد را داشتیم که همه آنها تاکنون اجرایی شده اما استان اردبیل در شروع منطقه آزاد و تعیین محدوده آن با مشکلاتی روبه‌رو است.

جهانگیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای با رفتارهای سلیقه‌ای سعی می‌کنند تا در اجرا و آغاز این امر خللی به وجود آورند در حالی که حرکت شکل گرفته در این راستا مطلوب و مناسب به نظر نمی‌رسد.

وی به هزینه‌کرد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در پروژه پایاب سد خداآفرین اشاره کرد و ادامه داد: از سال ۹۵ این پروژه به حال خود رها شده و میلیاردها تومان تجهیزات و امکانات نیز در حال از بین رفتن و در مرحله سرقت قرار گرفته است.

جهانگیرزاده اضافه کرد: باید هر چه سریع‌تر تکلیف این پروژه عظیم تولیدی و کشاورزی برطرف شود که در این زمینه امیدواریم عشایر و روستانشینان همکاری‌های لازم را انجام دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان کرد: بیش از ۶۷ درصد عشایر استان در مغان ساکن بوده و زندگی می‌کنند که برای حل مشکلات آنها بهتر است تدبیری درست اندیشیده شده و در احداث پاسگاه و یا کلانتری در دل این مناطق عشایری با هدف حفظ امنیت و آرامش بیشتر اقدامات مؤثر انجام شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر