نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۵ هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران و بازنشستگان کشور تا آخر مهرماه پرداخت می شود.

علی نیکزاد در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهور با جمع بندی مطالبات گندمکاران و بازنشستگان به سازمان برنامه و بودجه دستور داده تا در ۱۰ روز آینده ۳۵ هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز مطالبات بازنشستگان به سرعت پرداخت شود.

وی تصریح کرد: گندمکاران با تولید ۱۱ میلیون تن گندم به استقلال و خودکفایی کشور کمک کردند و انصاف نیست با پرداخت دیرهنگام مطالبات آنها تأمین بذر آنها را به نرخ ۲۲ هزار تومان محاسبه کنیم.

ناقص ماندن طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش ما بر این است تا نرخ گذاری گندم برای سال آینده را به موقع و با افزایش مناسب ابلاغ و اعلام کنیم تا کشاورزان رغبت و انگیزه بیشتری برای تولید این محصول داشته باشند.

نیکزاد به ناقص ماندن طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد دریافتی شاغلان اشاره کرد و افزود: هر چند این مبلغ گره خاصی را از دغدغه معیشتی بازنشستگان باز نمی کند اما انتظار این بود که هر چه سریعتر و تا پایان مجلس یازدهم به تصویب برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برخی طرح ها نظیر ساماندهی کارکنان دولت به دلیل مخالفت شورای نگهبان و یا مجمع تشخیص مصلحت به حال بلاتکلیف مانده در حالی که انتظار می رود نیروهای شرکتی و قراردادی بدون واسطه از طریق دولت حق و حقوق خود را دریافت کنند.

ترمیم حقوق جانبازان و ایثارگران بر اساس ماده ۳۱

نیکزاد به ترمیم حقوق جانبازان و ایثارگران بر اساس ماده ۳۱ اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با توجه به جایگاه ایثارگران این کار بر اساس مصوبه مجلس اجرایی و عملیاتی شود.

وی به بودجه استان اردبیل به ارزش سه هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از این منابع جاری و بخش محدودی اعتبارات عمرانی است که تاکنون ریالی از منابع عمرانی تخصیص نیافته است.

نیکزاد اضافه کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد منابع کشور به صورت متمرکز و ملی پرداخت می شود، انتظار این است تا مدیران دستگاه های اجرایی پیگیری ها را در این حوزه انجام دهند.

برقراری ۵۴ پرواز فرودگاه اردبیل در نوبت صبح، ظهر و عصر

وی در مورد انتقال آب از سد شهریار به ظرفیت ۵۰ میلیون متر مکعب و با تخصیص هفت هزار میلیارد تومان منابع خبر داد و بیان کرد: امکان انتقال آب از سد عمارت یا گیوی به اردبیل وجود ندارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در کنار انتقال گاز از طریق خط جدید اجرایی برای تقویت برق استان ۲۵۰ میلیارد تومان منابع برای راه اندازی پست فوق توزیع در نظر گرفته شده است.

نیکزاد برقراری ۵۴ پرواز فرودگاه اردبیل در نوبت صبح، ظهر و عصر را یادآور شد و گفت: محور اردبیل – سرچم با سرعت در حال اجرا است که ۷۸ کیلومتر آن امسال به زیر بار ترافیک می رود.

در مجلس یازدهم نتوانستیم اشتغال مناسب را با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای جوانان مهیا کنیم

وی به پیشرفت ۹۵ درصدی راه آهن اردبیل – میانه اشاره کرد و افزود: این پروژه قرار است در سفر رئیس جمهور افتتاح شود و آغاز عملیات احداث راه آهن اردبیل به پارس آباد را نیز شاهد باشیم.

نیکزاد در مورد تخصیص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر نفت خاطرنشان کرد: ۴۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ به صورت نقد پرداخت شده و مابقی نیز در حال پرداخت است.

وی به شناسایی ۷۰ هزار جوان بیکار در این استان اشاره کرد و ادامه داد: در مجلس یازدهم نتوانستیم اشتغال مناسب را با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای جوانان مهیا کرده و راه اندازی دانشگاه صنعتی و برخی از پروژه های بزرگ تولیدی با تأخیر و تعلل روبه رو شد.

پرداخت ۵۰۰ فقره تسهیلات برای احیای بافت فرسوده

نیکزاد تمرکز دولت را در تکمیل پروژه نهضت ملی مسکن یادآور شد و اضافه کرد: برای احیای بافت فرسوده ۵۰۰ فقره تسهیلات به ساکنان این مناطق پرداخت می شود که ۱۵۰ میلیون تومان آن با نرخ سود هفت درصد است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تدوین سند جامع مشکلات و گره های استان را در کنار رفع بروکراسی اداری یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم در مجلس آینده با تدوین این سند در حوزه های مختلف گره ها و نارسایی های استان برطرف شود.

انتهای پیام/