حسین قدیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: مصرف برق مشترکان خانگی در استان اردبیل ۳۶ درصد، واحدهای صنعتی ۲۷ درصد، بخش کشاورزی ۱۳ درصد و عمومی نیز بیش از ۱۵ درصد است که در سال های اخیر مصرف برق در بخش صنعت روند رو به رشدی را پیدا کرده است. وی […]

حسین قدیمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: مصرف برق مشترکان خانگی در استان اردبیل ۳۶ درصد، واحدهای صنعتی ۲۷ درصد، بخش کشاورزی ۱۳ درصد و عمومی نیز بیش از ۱۵ درصد است که در سال های اخیر مصرف برق در بخش صنعت روند رو به رشدی را پیدا کرده است.

وی از پرداخت پاداش برای مشترکان کم مصرف انرژی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در مجموع ۳۳۸ هزار مشترک برق در سال گذشته مشمول پاداش شدند که ۸۲ درصد مشترکان حوزه های مختلف را شامل می شود.

کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی مصرف برق با تغییر ساعات ادارات

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل بیشترین پرداخت پاداش را در حوزه خانگی اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پاداش برای مشترکان برق خانگی پرداخت شده است.

قدیمی افزود: مشترکان بخش صنعت نیز به تعداد ۲۷۵ مورد از سه میلیارد تومان پاداش بهره مند شدند که مجموع پرداخت پاداش شرکت توزیع برق استان در سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش اداری نیز تعدیل مصرف انرژی به ویژه در ساعات اوج مصرف هدف گذاری شده است، خاطرنشان کرد: تغییر ساعات ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ ظهر شرایط خوبی را در کاهش مصرف برق به وجود آورده که در این ساعات ما با کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی برق روبه رو هستیم.

قدیمی نصب کنتور هوشمند در ادارات را با هدف کنترل و پایش دقیق مصرف برق ادارات یادآور شد و اضافه کرد: برای چندین اداره اخطارهای اولیه صادر شده تا مصرف خود را در ساعات اداری ۳۰ درصد و غیر اداری ۶۰ درصد کاهش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امیدواریم امسال هفت درصد کاهش مصرف برق را با همراهی مشترکان خانگی و بخش صنعت شاهد باشیم تا صرفه جویی ۱۶ مگاواتی برق رقم بخورد.

ارائه پنل های خورشیدی برای تعدیل مصرف انرژی

قدیمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای ساکنان مناطق گرمسیری الگوی مصرف تعریف شده تا ۳۰۰ کیلووات است که در سایر مناطق عادی استان تا ۳۰۰ کیلووات مصرف ماهانه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت همراهی خوبی را با کمک واحدهای صنعتی و تولیدی شاهد هستیم، تصریح کرد: با اعمال خاموشی در ساعات اوج مصرف و تنظیم تعطیلات ماهانه در واحدهای صنعتی تلاش بر این است تا در گذر از فصل گرما بتوانیم کمترین اعمال خاموشی را برای واحدهای صنعتی شاهد باشیم.

قدیمی گفت: تعدیل روشنایی معابر نیز از دیگر برنامه های شرکت توزیع برق استان است که ۶۶ درصد چراغ روشنایی معابر به لامپ ال. ای. دی مجهز شده و ما سعی کردیم تا بیش از ۶ مگاوات تعدیل روشنایی را در معابر انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل با استقبال از ارائه پنل های خورشیدی برای تعدیل مصرف انرژی و استفاده از انرژی های پاک یادآور شد و افزود: ما آمادگی داریم تا نسبت به ارائه خدمات در این حوزه در خدمت همشهریان بوده تا با کمترین هزینه، بیشترین مدیریت مصرف برق را در سطح استان رقم بزنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار