داریوش سرخانلو در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: در استان اردبیل اشخاص حقیقی و حقوقی در پرداخت مالیات پیشقدم هستند و به تناسب ترازنامه مالی و سود و زیان خود پرداخت مالیات را اعم از واحدهای تولیدی و شرکت ها انجام می دهند. وی تصریح کرد: بیشترین مالیات پرداختی مربوط به کارخانجات و واحدهای تولیدی […]

داریوش سرخانلو در گفت‌وگو با بازار، اظهار کرد: در استان اردبیل اشخاص حقیقی و حقوقی در پرداخت مالیات پیشقدم هستند و به تناسب ترازنامه مالی و سود و زیان خود پرداخت مالیات را اعم از واحدهای تولیدی و شرکت ها انجام می دهند.

وی تصریح کرد: بیشترین مالیات پرداختی مربوط به کارخانجات و واحدهای تولیدی استان است و در کنار آن اشخاص حقیقی نیز مالیات بر درآمد خود را پرداخت می کنند که مشارکت خوبی را اصناف استان با امور مالیاتی داشتند.

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل گفت: ۹۸ هزار اظهارنامه مالیاتی و فرم تبصره ۱۰۰ تسلیم امور مالیاتی استان شده که از نظر رقم بیشترین مبلغ مربوط به یک پزشک است که به ارزش ۳۶۰ میلیون تومان مالیات ابرازی داشته است.

سرخانلو در مورد مقاومت اصناف در برابر مالیات پرداختی افزود: کمترین مقاومت را در پرداخت مالیات در استان شاهد هستیم به طوری که صنف طلافروشان، آهن فروشان و سایر صنوف با میل و رغبت مالیات خود را در طول سال پرداخت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در قانون مالیات مستقیم با اصلاحیه انجام شده در قالب ماده ۹۷ و تبصره ۱۰۰ ظرفیت های خوبی به وجود آمده تا پرداختی های مالیات را به صورت داوطلبانه شاهد باشیم و حتی گروه ها و صاحبان مشاغل بدون اینکه اظهارنامه مالیاتی تسلیم کنند، رقم مالیاتی خود را قطعی می کنند.

سرخانلو اضافه کرد: این روش مالیات ستانی بسیار ارزشمند است و ما بر پایه اطلاعاتی که به دست آوردیم، سعی می کنیم مالیات ستانی را به صورت دقیق و با یک محاسبه منسجم انجام داده و همراهی مؤدیان را نیز در این حوزه شاهد هستیم.

وی بیان کرد: با پرهیز از آمارهای تخمینی و برآوردی در حوزه مالیات، سعی شده تا بیشترین رضایتمندی را در پرداخت مالیات شاهد باشیم و قطعا پرداختی ها در این حوزه همچنان با روش صحیح انجام خواهد شد.

سرخانلو با قدردانی از اصناف در پرداخت مالیات ادامه داد: ضرایب مالیاتی نیز از دغدغه های سال های گذشته بوده که این دغدغه کمتر شده و ما با یک شکل و شمایل مناسب تری در پرداخت مالیات به شکل ابرازی روبه رو هستیم.

وی یادآور شد: ۹۸ هزار فقره برگه مالیاتی در قالب اظهارنامه و تبصره ۱۰۰ دریافت کردیم که ارزش آن ۳۰۶ میلیارد تومان است.

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل گفت: نسبت به سال های گذشته این رقم مالیاتی ۵۰ درصد رشد نشان می دهد که این امر در سایه شفافیت و عملکرد سیستمی امور مالیاتی در رسیدگی به اظهارنامه مالیاتی و تبصره ۱۰۰ بوده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار