داریوش سرخانی مقدم در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این کار بر اساس سامانه مؤدیان مالیاتی و شفافیت پرداخت مالیات حرف مختلف انجام می شود و به غیر از طلافروشان و جواهرفروشان، صاحبان مشاغل و حرف پزشکی، پیراپزشکی، داروخانه ها و فروشندگان تجهیزات پزشکی نیز موظفند میزان فروش کالا و ارائه خدمات […]

داریوش سرخانی مقدم در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این کار بر اساس سامانه مؤدیان مالیاتی و شفافیت پرداخت مالیات حرف مختلف انجام می شود و به غیر از طلافروشان و جواهرفروشان، صاحبان مشاغل و حرف پزشکی، پیراپزشکی، داروخانه ها و فروشندگان تجهیزات پزشکی نیز موظفند میزان فروش کالا و ارائه خدمات خود را با ارقام بالای ۱۸ میلیارد تومان در قالب صورت حساب الکترونیکی به سامانه مؤدیان مالیاتی ارسال کنند.

وی با رد شایعات اخیر مبنی بر افزایش مالیات دریافتی از طلافروشان تصریح کرد: هیچ نرخ جدیدی در اعمال مالیات از طلافروشان مطرح نبوده و موضوع مطرح شده مربوط به ارسال صورت حساب های الکترونیکی از طریق اتصال به سامانه مؤدیان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل گفت: تاکنون هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخ در صنف طلافروشان مقرر نشده و اخذ مالیات ۲۵ تا ۳۵ درصد از طلافروشان کذب محض است.

سرخانی مقدم به معافیت مالیات بر ارزش افزوده در اصل طلا، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده اشاره کرد و افزود: تنها اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده مشمول مالیات ارزش افزوده به نرخ ۹ درصد است.

وی در مورد افزایش نرخ ارزش افزوده نیز خاطرنشان کرد: هنوز در مجلس برای لایحه سال آینده افزایش یک درصد مالیات ارزش افزوده مطرح است ولی مصوب نشده و در حد طرح در مجلس و کمیسیون های مختلف است.

سرخانی مقدم در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ثبت کد ملی خریدار هنگام خرید طلا الزامی نیست و هیچ گونه مالیات جدیدی برای خریداران طلا نیز وضع نشده است.

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل به فعالیت سامانه آنلاین مؤدیان مالیاتی و ضرورت اتصال طلافروشان و جواهرفروشان به این سامانه اشاره کرد و ادامه داد: از اول دی ماه صورت حساب های الکترونیکی صادر و اقدامات قانونی در این حوزه انجام می شود.

به گزارش ها، صنف طلافروشان و جواهرفروشان در حالی در روزهای اخیر به شفاف‌شدن فروش‌های خود معترض هستند که در سه سال اخیر این صنف به طور میانگین سالانه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت کرده‌اند در حالی که یک کارمند و کارگر حداقل ۲ برابر طلافروش در سال مالیات پرداخته است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار