قلیزاده، مدیرکل امور مالیاتی اردبیل گفت: اجرای پایانه‌های فروشگاهی به شفاف شدن نظام مالیاتی کمک خواهد کرد تا از محل سود مودیان مالیات دریافت شود.

ابراهیم قلیزاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ۳۰ بهمن آخرین مهلت ثبت پوزها و دستگاه های کارتخوان در سطح جامعه است تا تکلیف این دستگاه ها مشخص شده و در صورت عدم ثبت اطلاعات در سامانه کارتخوان ها غیرفعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته پایانی مهلت باقیمانده برای ثبت دستگاه های کارتخوان میز خدمت اداره کل امور مالیاتی فعال شده و در خدمت مودیان خواهد بود، خاطرنشان کرد: از طریق سامانه امور مالیاتی دارندگان کارتخوان ها موظف هستند اطلاعات خود را در این حوزه به ثبت برسانند تا مشکلی در دریافت خدمات نداشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل ادامه داد: به هیچ وجه این مهلت تمدید نخواهد شد و در این فرصت تعیین تکلیف کارتخوان ها برای شفاف شدن وصول مالیات انجام شده و ما شرایط مطلوب تری را در فعالیت این دستگاه‌ها شاهد خواهیم بود که به هیچ وجه قرار نیست از کارتخوان ها مالیاتی دریافت شود.

قلیزاده گفت: تاکنون صاحبان ۱۳ میلیون دستگاه کارتخوان در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده اند تا با اتصال به پرونده های مالیاتی روند کار قانونی و شکل منسجم به خود بگیرد.

وی از اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس و همچنین واحدهای مسکونی خالی خبر داد و بیان کرد: با اخذ اطلاعات از راه و شهرسازی و ثبت اسناد ما در سال آینده براساس قوانین مصوب مجلس نسبت به اخذ مالیات از این املاک و مستغلات اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل همچنین از توزیع ۱۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: این عوارض بین شهرداری ها و دهیاری های استان توزیع شده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد در تسهیم ارزش افزوده با رشد روبرو هستیم.

انتهای پیام/