محبوب حیدری در مراسم واگذاری قرارداد زمین در حمایت از جوانی جمعیت به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: در این طرح یک هزار و ۷۰۷ متقاضی ثبت نام کردند که از این تعداد برای ۹۲۵ نفر تشکیل پرونده شده است. وی تصریح کرد: ۶۲۱ خانوار قطعه زمین ۲۰۰ متری خود را در چهار شهر نمین، […]

محبوب حیدری در مراسم واگذاری قرارداد زمین در حمایت از جوانی جمعیت به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: در این طرح یک هزار و ۷۰۷ متقاضی ثبت نام کردند که از این تعداد برای ۹۲۵ نفر تشکیل پرونده شده است.

وی تصریح کرد: ۶۲۱ خانوار قطعه زمین ۲۰۰ متری خود را در چهار شهر نمین، لاهرود، خلخال و جعفرآباد دریافت کرده و برای ۲۳۰ نفر باقیمانده نیز واگذاری زمین تا پایان سال انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: واگذاری زمین برای این خانواده ها رایگان بوده و با صدور پروانه ساخت و پرداخت تسهیلات بانکی صاحبان این زمین ها می توانند ساخت و ساز خود را انجام دهند.

حیدری به توافق ۷۰۰ هکتاری زمین برای شروع ساخت مسکن نهضت ملی اشاره کرد و افزود: از ۱۱۸ هزار متقاضی، ۴۳ هزار متقاضی به تأیید نهایی رسیده و ساخت واحد مسکونی برای ۳۰ هزار متقاضی آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد این متقاضیان در اردبیل و ۲۵ درصد در سایر شهرها هستند که در اردبیل حجم عملیات بالا است و ما سه هزار واحد را تا پایان سال تحویل می دهیم.

حیدری مدت زمان اجرای این پروژه ها را دو ساله اعلام کرد و ادامه داد: در کنار مرغوبیت زمین، با امکان سنجی و طراحی مناسب واحدهای مورد نظر با کیفیت مطلوب در حال انجام است و امیدواریم به شکل مناسب این واحدها احداث و تحویل متقاضیان شود.

وی اضافه کرد: همزمان با سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری افتتاح سه پروژه بازآفرینی شهری را در اردبیل و خلخال به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال شاهد بودیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل این پروژه ها را کلانتری محله گلمغان، نوسازی شبکه آب شرب این منطقه و پیاده راه سازی محله قلعه باشی خلخال اعلام کرد و گفت: همه این پروژه ها از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری اجرایی و عملیاتی شده و بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آنها هزینه شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار