به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از المیادین، محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در واکنش به تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت علیه یمن اعلام کرد: قطعنامه شورای امنیت درباره امنیت کشتیرانی در دریای سرخ یک بازی سیاسی است و این آمریکا است که ناقض قانون […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از المیادین، محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در واکنش به تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت علیه یمن اعلام کرد: قطعنامه شورای امنیت درباره امنیت کشتیرانی در دریای سرخ یک بازی سیاسی است و این آمریکا است که ناقض قانون است.

سخنگوی انصارالله یمن در پیامی به شورای امنیت با اشاره به اتهام زنی‌های آمریکا ضد یمن تصریح کرد که ما از شورای امنیت می‌خواهیم که ۲ میلیون و ۳۰۰ انسان را از محاصره اسراییل و آمریکا که به سلاحی مرگبار تبدیل شده و غزه به بزرگ‌ترین زندانی مبدل شده که در آن مجازات‌های جمعی اعمال می‌شود، هر چه سریع‌تر آزاد کند.

شورای امنیت سازمان ملل بدون در نظر گرفتن جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه، قطعنامه پیشنهادی آمریکا را در محکومیت آنچه حمله‌های یمنی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ خواند، تصویب کرد.

این قطعنامه با ۱۱ رأی موافق ۱۵ عضو شورای امنیت به تصویب رسید. روسیه و چین به آن رأی ممتنع دادند.

نماینده روسیه قطعنامه شورای امنیت را سیاسی خواند و اعلام کرد که کشتار غزه باید متوقف شود زیرا این عامل اصلی وضعیت کنونی در دریای سرخ است.

در همین ارتباط، نماینده چین نیز در شورای امنیت اعلام کرد: متاسفیم که قطعنامه شورای امنیت در مورد یمنی‌ها شامل آتش بس در غزه نمی‌شود.

وی افزود: آنچه دریای سرخ شاهد آن است بازتاب خارجی درگیری در غزه است و ما خواهان توقف اقدامات خصمانه در غزه شدیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر