مجتبی اعتباریان در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه خاتم کاری، ملیله کاری و میناکاری از بارزترین کارهای صنایع دستی در استان اصفهان است گفت: در حدود ۲۱۶ بسته صنایع دستی در کشور است که نزدیک به ۱۹۶ بسته در صنایع دستی اصفهان استفاده می […]

مجتبی اعتباریان در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه خاتم کاری، ملیله کاری و میناکاری از بارزترین کارهای صنایع دستی در استان اصفهان است گفت: در حدود ۲۱۶ بسته صنایع دستی در کشور است که نزدیک به ۱۹۶ بسته در صنایع دستی اصفهان استفاده می شود.

فعال صنایع دستی اظهار کرد: هنرمندان اصفهانی در طول سالهای گذشته توانسته اند ایده های جدیدی را به کار اضافه کنند و خاتم کاری را با هنرهای دیگر تلفیق کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه هنر صنایع دستی چه در اصفهان و چه در استانهای دیگر حمایت نمی شود و هنرمندان نیز درآمد چندانی در این صنعت ندارند.

اعتباریان نبود بیمه را از بزرگترین مشکلات فعالان این صنعت عنوان کرد و افزود: بحث بیمه از دغدغه های اصلی هنرمندان صنایع دستی است.

فعال صنایع دستی افزود: مشکلات صادرات و نبود پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان داخلی از دیگر دغدغه های هنرمندان صنایع دستی است.

وی در ادامه با اشاره به عدم آگاهی کافی مردم از متریال های اصلی در خاتم کاری اظهار کرد: برنج، استخوان و چوب متریال های اصلی در خاتم کاری هستند.

اعتباریان اظهار کرد: متاسفانه تعداد هنرمندان ما در حوزه صنایع دستی کم می شود و اگر روال به همین سبک باشد بی شک در آینده این هنر اصیل ایرانی به فراموشی سپرده می شود.

انتهای پیام/

منبع