همزمان با تداوم تحریم انرژی روسیه و نتیجه معکوس آن، بسیاری از اقتصاددانان در این خصوص که اتحادیه اروپا با رکودی عمیق مواجه خواهد شد هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، شبکه پرس تی وی در گزارشی اعلام کرد، فشار شدید وام مسکن خبر بدی برای مردم اروپا در بحبوحه تصمیم بانک مرکزی اتحادیه اروپا برای افزایش ۷۵ صدم واحدی نرخ بهره به حساب می‌آید. همزمان با تداوم تحریم انرژی روسیه و نتیجه معکوس آن، بسیاری از اقتصاددانان در این خصوص که اتحادیه اروپا با رکودی عمیق مواجه خواهد شد هشدار دادند. جروم هیوز از بروکسل گزارش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از میلیون‌ها شهروندی که در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند برای بقا می‌جنگند. جفرسون اروژا یکی از این شهروندان است که در بروکسل زندگی می‌کند. او از ماه مارس دو بار با افزایش هزینه اجاره روبرو شده است. صاحبخانه او می‌گوید به این علت که بهره وام‌های مسکن افزایش یافته است پس باید هزینه اجاره را بالا ببرم.

پرس تی وی افزود، در تلاش برای کاهش تورم فزاینده، بانک مرکزی اروپا که قیمت یورو را نیز در دست دارد بار دیگر اقدام به افزایش ۷۵ صدم واحدی نرخ بهره کرد. این میزان افزایش قابل توجهی در هزینه بهره وام مسکن ایجاد می‌کند. بانک مرکزی اروپا با صدور هشداری اعلام کرد چشم انداز اقتصادی اروپا در حال بدتر شدن است.

«کریستین لاگارد»، رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا در این باره گفت، اطمینان (اقتصادی) روز به روز وخیم‌تر می‌شود و محدودیت‌های تامین نیز دوباره بدتر خواهد شد. بهای انرژی و مواد غذایی با رشد پایدار نسبت به پیش بینی‌ها افزایش خواهد یافت.

برخی از رهبران اروپایی نسبت به افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اتحادیه اروپا هشدار داده اند و گفته اند این اقدام اروپا با رکود عمیق مواجه خواهد کرد. نرخ‌های بهره بالا مانعی برای گسترش کسب و کارها و اشتغالزایی است.

موسسه‌های خیریه که با نابرابری اجتماعی مبارزه می‌کنند تاکید کرده اند کسانی که این تصمیمات را که به افزایش تورم و نرخ‌های بالاتر بهره منجر می‌شود اتخاذ می‌کنند از پیامدهای آن مصون هستند چرا که به سادگی می‌توان فهمید که اغلب این افراد از ثروتمندان جامعه هستند.

منتقدان می‌گویند اقدام اتحادیه اروپا برای قطع گاز ارزان قیمت روسیه در پی جنگ اوکراین نتیجه معکوس داشته است با این حال بسته نهم این تحریم‌ها علیه روسیه را آماده می‌کنند.

«اریک مامر» سخنگوی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا افزود، کمیسیون آشکارا و به طور مداوم در حال تهیه بسته تحریم روسیه است. این اطمینان را می‌دهیم که اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر روسیه آماده است.

کلمه صلح به نظر می‌رسد کلمه کثیفی در پایتخت‌های غربی باشد چرا که آمریکا سودهای هنگفتی در بخش تسلیحات و انرژی به جیب می‌زند و مردم عادی اروپا بهای سنگین آن را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/