به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح مدرسه ۴ کلاسه اوتیسم با تبریک روز جهانی معلولان اظهار کرد: معلولان و نیازمندی‌های آنها برای زندگی آرام همراه با آسودگی در سطوح مختلف مورد توجه و برنامه‌ریزی‌های دقیق است و امیدواریم مسئولان امر با دقت نظر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح مدرسه ۴ کلاسه اوتیسم با تبریک روز جهانی معلولان اظهار کرد: معلولان و نیازمندی‌های آنها برای زندگی آرام همراه با آسودگی در سطوح مختلف مورد توجه و برنامه‌ریزی‌های دقیق است و امیدواریم مسئولان امر با دقت نظر در این حوزه در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها اقدامات مناسب و رضایت‌بخشی را انجام دهند.

وی با قدردانی از مشارکت‌های خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی به ویژه برای جامعه معلولان و گروه‌های آسیب‌پذیر تصریح کرد: حرکت خوبی که به همت خیرین در حوزه مدرسه‌سازی انجام شده، قطعاً با اجر و پاداش دنیوی و اخروی همراه است و این اقدامات مؤثر می‌تواند برای نسل‌های آینده نیز زمینه‌ساز انتقال پیام واقعی باشد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با هدف تأمین زیرساخت‌ها و ارتقای توانمندی معلولان، اقدامات و فعالیت‌های خوبی در سطح استان با همکاری آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و نهادهای خدمات‌رسان آغاز شده است و در این زمینه به یک همت و تلاش همگانی و دسته‌جمعی نیاز داریم.

میرجعفریان افزود: استان اردبیل در بحث زیرساخت‌های آموزشی در سال‌های گذشته جز استان‌های متوسط و حتی پایین بود که با مشارکت خیرین، همراهی نوسازی مدارس و سایر نهادها کار مدرسه‌سازی به صورت وسیع و گسترده آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این مایه شعف و خوشحالی است که در استان اردبیل بخش عظیمی از ساخت و ساز مدارس با نیت خیرین انجام می‌شود و امروز ساخت مدرسه چهار کلاسه کودکان اوتیسم نیز در همین زمینه بوده و قطعاً مسئولان امر نیز با تأمین زمین و صدور مجوزهای قانونی در کنار خیرین بوده و آنها را همراهی می‌کنند.

میرجعفریان از شهرداری، نظام مهندسی و سایر دستگاه‌های متولی در حوزه حمل و نقل خواست تا با مناسب‌سازی فضاهای شهری به ویژه عمومی و خدماتی به جامعه معلولان کمک کرده و آنها را در انجام امور روزمره به شایستگی کمک کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت رفع کاستی‌ها و جبران قصور گذشته را در این حوزه یادآور شد و اضافه کرد: ما از دستگاه‌های اداری، عمومی و خدماتی خواسته‌ایم تا امر مناسب‌سازی را با نگاه واقع‌بینانه معلولان مد نظر قرار داده و زمینه یک حرکت خوب و تحول‌آفرین را در این بخش فراهم کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر