یعقوب عزیززاده در گفت‌وگو بازار اظهار کرد: با توجه به افزایش سرسام آور قیمت گوشت نه تنها توان خرید این فرآورده مهم در بین خانوارها کاهش یافته بلکه ظرفیت کشتار روزانه مجتمع صنعتی گوشت اردبیل نیز تا حد زیادی کاهش یافته است. وی تصریح کرد: در این شرایط سخت که مردم توان خرید گوشت را […]

یعقوب عزیززاده در گفت‌وگو بازار اظهار کرد: با توجه به افزایش سرسام آور قیمت گوشت نه تنها توان خرید این فرآورده مهم در بین خانوارها کاهش یافته بلکه ظرفیت کشتار روزانه مجتمع صنعتی گوشت اردبیل نیز تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در این شرایط سخت که مردم توان خرید گوشت را ندارند، ما پیشنهاد کردیم تا زمینه واردات دام زنده از آسیای میانه به کشورمان فراهم آمده تا ما نیز بتوانیم از طریق گمرک بیله سوار واردات دام زنده را انجام داده سپس با کشتار نیاز بازار را تأمین کنیم.

مدیرعامل مجتمع صنعتی گوشت اردبیل گفت: پیشنهاد اخیر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه مبنی بر واردات دام از کشور آفریقا نیز قابل تأمل است که با رعایت استانداردهای دامپزشکی می توان در این زمینه اقدام مؤثری را انجام داد.

عزیززاده افزود: کشتارگاه مجتمع صنعتی گوشت اردبیل ظرفیت کشتار مناسبی را دارد که به عنوان یک مجتمع مجهز توان تأمین گوشت مورد نیاز استان های همسایه را نیز در خود دارد.

وی ضرورت راه اندازی منطقه آزاد تجاری استان اردبیل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با گذشت یک سال از تصویب منطقه آزاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلایل مختلف اجرایی شدن منطقه آزاد با چالش های جدی روبه رو شده در حالی که عملیاتی شدن این پروژه مهم می تواند استان اردبیل را در مسیر تحول جدی قرار داد.

فعال اقتصادی و صنعتی اضافه کرد: استان همسایه ما به راحتی و با بیشترین توان از ظرفیت منطقه آزاد بهره می برد اما مصوبه ما روی میز مانده و به دلیل اختلاف به وجود آمده در داخل استان عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری به یک آرزوی دیرینه تبدیل شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار