صدیف بدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در دو دوره مجلس دهم و یازدهم از بین نمایندگان استان شاخص ترین پیگیری ها مستند به مدارک با همت بنده انجام شده تا مردم استان اردبیل همچون سایر استان ها از مزایای متنوع منطقه آزاد بهره مند شوند. وی خاطرنشان کرد: در مجلس […]

صدیف بدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در دو دوره مجلس دهم و یازدهم از بین نمایندگان استان شاخص ترین پیگیری ها مستند به مدارک با همت بنده انجام شده تا مردم استان اردبیل همچون سایر استان ها از مزایای متنوع منطقه آزاد بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس دهم بعد از حضور در بهارستان اصلی ترین و اولی ترین پیگیری خود را در حوزه تصویب لایحه دولت در این حوزه گذاشتیم تا بعد از رفت و برگشت های متعدد بین مجلس و شورای نگهبان این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد تا تصمیم گیری نهایی در این مجمع انجام شود.

نماینده مردم اردبیل نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیگیری این پروژه مهم و اساسی برای اردبیل به مجلس دهم ختم نشد و با شروع مجلس یازدهم این پیگیری ها استمرار یافت تا در نهایت مجمع تشخیص مصلحت رای به انتخاب یک منطقه از بین چهار منطقه معرفی شده داد تا عملیات اجرایی منطقه آزاد به همت دولت انجام شود.

بدری گفت: در میانه راه با تغییر دولت و جابجایی مدیران و مسئولان روند اجرایی منطقه آزاد با تاخیر و تعلل روبرو شد اما همچنان در تریبون های رسمی بنده از مسئولان اجرایی به ویژه دبیرخانه مناطق آزاد کشور خواستم تا مقدمات کار را از مطلوب ترین نقطه که دارای گمرک و زیرساخت های اقتصادی مطلوب است شروع کند.

وی اضافه کرد: در این ۸ سال همواره بر صیانت از حق و حقوق مردم این استان در بهره مندی از منطقه آزاد تاکید کردم و در شرایط فعلی که اجرای این طرح عظیم نیازمند تصمیم گیری مسئولان اجرایی است اصرار بر انجام تعهدات دولتی داریم تا به دور از هیاهو و کشمکش های موجود برخی مسئولان در کوتاهترین زمان منطقه آزاد از نقطه تعیین شده از سوی دولت آغاز شود تا به تدریج سه تا چهار نقطه دیگر به این محدوده ملحق شده و همچون سایر مناطق آزاد کار به پیش برود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین اظهار کرد: گرچه در ایام انتخابات در اوج بی تقوایی و بی انصافی عده ای تلاش می کنند تا زحمات گذشته را نادیده گرفته و این طرح عظیم رابا همه مزایا مورد تخطئه قرار دهند اما تاریخ و اسناد گواه مجاهدت شبانه روزی نمایندگان مجلس دهم و یازدهم در این حوزه است و هیچ کس نمی تواند این واقعیت را کتمان کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار