به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ظهر دوشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: امسال با پیگیری‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال ۹۱۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی تصرف شده در این استان به بیت‌المال اعاده شد. وی با اشاره به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ظهر دوشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: امسال با پیگیری‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال ۹۱۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی تصرف شده در این استان به بیت‌المال اعاده شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش این میزان اراضی ۶ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: اهمیت صیانت و حفاظت از اراضی زراعی، ملی، حریم راه‌ها، حریم بستر رودخانه‌ها، محیط زیست، رقبات، حریم شهرها و اراضی متعلق به راه و شهرسازی استان بر کسی پوشیده نیست و در راستای حفاظت از این اموال تلاش می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بیشتر اراضی ملی، منابع طبیعی و همچنین املاک و اراضی متعلق به دولت توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی در سامانه حدنگار تثبیت و نسبت به صدور اسناد تک برگی توسط اداره کل ثبت اسناد استان اقدام شده است.

حجت‌الاسلام کثیرلو همچنین با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و لزوم پیشگیری از سوء‌استفاده احتمالی افراد سودجو و فرصت‌طلب از ایام تعطیلات پیش رو افزود: نباید هیچ‌گونه فرصتی برای تصرف، تعرض و تخریب اراضی ملی و دولتی داده شود و صیانت از بیت‌المال در حوزه املاک و زمین اعم از ملی، زراعی و دولتی با جدیت و قاطعیت تمام پیگیری می‌شود.

وی از تشکیل شعبات ویژه رسیدگی به این‌گونه جرایم و تخلفات در مرکز استان و حوزه‌های قضائی تابعه خبر داد و خاطر نشان کرد: تمامی احکام صادره از سوی محاکم قضائی در زمینه اراضی ملی و دولتی اجرایی شده و اراضی مورد تعرض و تصرف آزادسازی شده است.

حجت‌الاسلام کثیرلو با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز و بی‌رویه موجب ایجاد مشکلات فراوان شده است، بر لزوم تعیین تکلیف این‌گونه ساخت و سازها و یافتن راه حل مناسب برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: با هرگونه سهل‌انگاری در صیانت از اراضی، املاک و نیز با متخلفان و مجرمانی که با تخریب، تصرف و تعرض به این اراضی درصدد سوء‌استفاده باشد، مطابق قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع