محبوب حیدری در حاشیه مراسم آغاز به کار دوره جدید هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی به دور از حاشیه ها و طرح مباحث اختلاف برانگیز باید در راستای ارتقای کیفی ساخت و سازها اقدامات موثری را انجام دهد. وی با بیان اینکه در […]

محبوب حیدری در حاشیه مراسم آغاز به کار دوره جدید هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی به دور از حاشیه ها و طرح مباحث اختلاف برانگیز باید در راستای ارتقای کیفی ساخت و سازها اقدامات موثری را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات مشارکت ۵۹ درصدی مهندسان به ثبت رسید، اظهار کرد: گستردگی حضور مهندسان در انتخابات نهمین دوره نظام مهندسی ساختمان نشان از دغدغه و مطالبه جدی جامعه مهندسان از هیئت مدیره جدید است تا با کنار گذاشتن اختلافات به فکر آموزش و توسعه فعالیت های کیفی باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهندس در استان از هیئت مدیره دوره نهم انتظار دارند تا تمامی توان خود را به کار گیرند تا فعالان  این بخش بتوانند عملکرد مثبت و مناسبی را در حل مشکلات و معضلات این حوزه داشته باشند.

حیدری با بیان اینکه به هیچ وجه اداره کل راه و شهرسازی دخالتی در ترکیب هیئت مدیره نخواهد کرد، گفت: اگر مهندسان شاغل از امضای نقشه منع شده اند، باید تابع قانون و بخشنامه باشیم و از مراجع قانونی مسایل و موضوعات را پیگیری کنیم.

وی ضرورت توزیع عادلانه نقشه ها در بین مهندسان و توجه به موضوع آموزش مهندسان را بسیار بااهمیت خواند و بیان کرد: مهندسان باید با راهبردهای جدید فنی و تخصصی در حوزه طراحی، اجرا و نظارت آشنا شده و به مسئولیت خود به درستی عمل کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ساختمان را سرمایه ملی توصیف و تصریح کرد: در حالی که در کشورهای اروپایی عمر ساختمان بیش از ۷۰ سال است اما در کشور و استان اردبیل به ساختمان ۱۰ سال ساخت اجازه تخریب داده می شود.

حیدری از مهندسان خواست؛ تا کیفیت ساخت و ساز را فدای هیچ مصلحت اندیشی نکنند و در اجرای پروژه جهش تولید مسکن یاری گر اداره کل راه و شهرسازی باشند.

وی تقویت نظارت را در همه مراحل ساخت و ساز به ویژه احداث واحدهای ساختمانی در مراحل فنداسیون و اسکلت یادآور شد و بیان کرد: با حساسیت موضوع نظارت و اجرا را رصد می کنیم و در کنار آن باید در طراحی و نقشه کشی ظرافت و دقت لازم انجام شود تا با توجه به بالا بودن هزینه ساخت و ساز غفلت در این بخش به بناها آسیب نزند.

انتهای پیام/

منبع