محبوب حیدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: ۱۱۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۲۲۹ متقاضی تأیید نهایی شدند. وی تصریح کرد: ۲۸ هزار و ۷۹۳ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل اقدام به […]

محبوب حیدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: ۱۱۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۲۲۹ متقاضی تأیید نهایی شدند.

وی تصریح کرد: ۲۸ هزار و ۷۹۳ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل اقدام به واریز وجه ۴۰ میلیون تومان و ارقام بالاتر کردند تا به روند اجرای این پروژه سرعت بیشتری بدهند.

۲۸ هزار و ۷۸۲ اردبیلی مبالغ خود را واریز کردند

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: ۲۳ هزار و ۹۲۴ متقاضی در شهر اردبیل و پنج هزار متقاضی نیز در سایر شهرهای استان درخواست بهره‌مندی از طرح نهضت ملی مسکن را ارائه کرده بودند که زمین ۹۰ درصد این متقاضیان تأمین شده است.

حیدری افزود: تا یک ماه آینده ۱۰ درصد باقیمانده متقاضیان نیز از زمین رایگان بهره‌مند خواهند شد تا عملیات ساخت واحدها با تأمین زمین و آماده سازی آن به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد حجم عملیات اجرای این پروژه مربوط به اردبیل و مابقی متعلق به ۱۱ شهرستان دیگر استان است که به دلیل گسترده بودن پروژه، ما با یک روند سریع موفق به تأمین زمین و تسهیلات مورد نیاز شدیم.

با توجه به حساسیت استاندار اردبیل در تأمین مرغوب ترین زمین برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در همه شهرها به ویژه اردبیل، سعی کردیم تا با مکان سنجی مناسب و رعایت استانداردها بهترین فضا را برای طرح نهضت ملی مسکن آماده و مهیا کنیم

حیدری اضافه کرد: در اردبیل ۲۸ هزار و ۷۸۲ نفر از متقاضیان مبالغی را واریز کردند و ما نسبت به اردبیل، در سایر شهرستان‌ها به دلیل تأمین زمین روند پروژه را مناسب و مطلوب ارزیابی کرده و بخش عظیمی از این واحدها سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

تلاش شده تا بهترین و مرغوب ترین زمین برای اجرای طرح مسکن ملی در نظر گرفته شود

وی بیان کرد: در شهر اردبیل عمده پروژه در شهرک شهید سلیمانی و به ظرفیت ۱۵ هزار واحد در حال احداث است که ۶۴۵ هکتار زمین در قالب شهرک شهید سلیمانی مهیا شده است.

حیدری در ادامه سخنان خود یادآور شد: در همه شهرها تلاش شده تا بهترین و مرغوب ترین زمین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شود که استقبال گسترده متقاضیان نیز نشان از این رضایتمندی در تأمین زمین مناسب و مرغوب است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: نقشه و آماده سازی این پروژه با نهایت دقت انجام شده و ما از ظرفیت مهندسان فعال نظام مهندسی استفاده می کنیم و در کنار آن از مهندسان ناظر راه و شهرسازی نیز بهره گرفته ایم.

وی گفت: با توجه به حساسیت استاندار اردبیل در تأمین مرغوب ترین زمین برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در همه شهرها به ویژه اردبیل، سعی کردیم تا با مکان سنجی مناسب و رعایت استانداردها بهترین فضا را برای طرح نهضت ملی مسکن آماده و مهیا کنیم.

در اردبیل تنها برای تأمین زمین ۳ هزار واحد با کمبود و نقصان روبه رو هستیم

حیدری افزود: ۱۳ هزار واحد عقد قرارداد شده که هفت هزار واحد آن به مرحله فونداسیون رسیده و ۲ هزار واحد نیز در ماه های آینده به مرحله فونداسیون خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در شهر اردبیل تنها برای تأمین زمین سه هزار واحد با کمبود و نقصان روبه رو هستیم که تا آخر آذرماه سعی بر این است تا با تأمین زمین عملیات اجرایی سایر متقاضیان نیز آغاز شود.

متأسفانه برخی از متقاضیان نهضت ملی مسکن به شکل غیرقانونی و با ابزارهای فریبنده دلالان به مبلغ نازل ۱۷ تا ۲۳ میلیون تومان مسکن واحدهای مسکونی خود را به فروش می رسانند در حالی که انتظار می رود جلوی این اقدام خلاف قانونی گرفته شود

حیدری اضافه کرد: حداقل قیمت کارشناسی برای زمین ۱۰ میلیون تومان به ازای هر متر مربع است و ما از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انتظار داریم تا با پرداخت مبالغ اولیه راه و شهرسازی را در اجرای سریع این پروژه کمک کنند.

ممنوعیت خرید و فروش قرارداد نهضت ملی مسکن در اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از رسانه ها خواست تا آحاد مردم را متوجه اهمیت این پروژه و مزایای اجرای آن قرار دهند تا خرید و فروش سوری و غیرقانونی انجام نشود.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی از متقاضیان نهضت ملی مسکن به شکل غیرقانونی و با ابزارهای فریبنده دلالان به مبلغ نازل ۱۷ تا ۲۳ میلیون تومان مسکن واحدهای مسکونی خود را به فروش می رسانند در حالی که انتظار می رود جلوی این اقدام خلاف قانونی گرفته شود.

حیدری در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما سعی کردیم در اجرای این پروژه از ظرفیت مهندسان ناظر و در کنار آن مهندسان راه و شهرسازی و سایر عوامل نظارتی استفاده کنیم تا این پروژه با مشخصات فنی اجرایی شود چرا که خط قرمز ما رعایت مشخصات فنی در اجرای این پروژه است.

وی تصریح کرد: قرارداد اجرای این پروژه ۲۴ ماه است که با هماهنگی بانک های عامل قرار است پرداخت تسهیلات نیز سرعت بیشتری گرفته تا ما در موعد مقرر بتوانیم واحدها را تحویل متقاضیان دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: تاکنون ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شده که با محاسبه آورده متقاضیان به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان و تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی انتظار می رود این واحدها تکمیل و تحویل افراد فاقد سرپناه شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار