علی فولادی در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بنیاد بتن کشور با بیش از ۸۰ کارخانه فعال در عرصه تولید و توزیع مصالح ساختمانی اعم از راه و مسکن فعالیت دارد. وی خاطرنشان کرد: این بنیاد به صورت منطقه ای و در ۱۱ نقطه کشور فعالیت خود […]

علی فولادی در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بنیاد بتن کشور با بیش از ۸۰ کارخانه فعال در عرصه تولید و توزیع مصالح ساختمانی اعم از راه و مسکن فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: این بنیاد به صورت منطقه ای و در ۱۱ نقطه کشور فعالیت خود را انجام می دهد که وابسته به بنیاد مسکن بوده و در ۴۰ سال اخیر سعی کرده است تولید، تامین و توزیع مصالح ساختمانی را برای واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل و زلزله و یا واحدهای تخریبی انجام دهد.

مدیرعامل بنیاد بتن شمالغرب کشور افزود: مصالح ساختمانی تولید شده در بنیاد بتن از حیث مشخصات فنی شرایط بینظیری دارد و در منطقه شمالغرب کشور نیز ۱۰ کارخانه در استان های اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال گردش مالی واحدهای تولیدی و صنعتی 
فولادی گردش مالی این واحدهای تولیدی و صنعتی را سالانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ما تلاش می کنیم در صنعت ساختمان و راه با نوآوری ها و ابتکارات مناسب تولید مصالح را انجام دهیم و در تمامی مجموعه تولید و عرضه محصول بدون واسطه و با کیفیت مطلوب در حال انجام است.

وی بیان کرد: بنیاد بتن با بهره گیری از تکنولوژی ها و نوآوری های جدید سعی دارد تا در صنعت ساختمان و راه به صورت تخصصی محصولات متنوعی را تولید و عرضه کند که امیدواریم همچنان تلاش بر توسعه واحدهای تولیدی با محصولات کیفی و ارزشمند باشد.

مدیرعامل بنیاد بتن شمالغرب کشور ادامه داد: عوامل مختلف در این مجموعه دست به دست هم داده اند تا با قیمت تمام شده پائین و بی واسطه محصول تولید شده به دست مصرف کننده برسد که قطعا استقبال انبوه سازان و فعالان حوزه راه و مسکن در این زمینه مبین این امر است.

تولیدات شرکت برپایه استانداردهای روز دنیاست
فولادی تصریح کرد: تولیدات شرکت بنیاد بتن برپایه استانداردهای روز دنیاست و ما اولین شرکت هستیم که در حجم بسیار بالا و کیفیت بینظیر تولید بتن و ۱۵ محصول مشتق آن را به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان عرضه می کنیم.

وی اظهار کرد: تولید بلوک های سبک و مقاوم، انواع تیرچه ها، شن و ماسه، فوم ساختمانی، آسفالت، ملات خشک و … از جمله محصولات تولیدی بنیاد بتن است که در واحدهای تولیدی این مجموعه تهیه و به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان عرضه می شود.

مدیرعامل بنیاد بتن شمالغرب کشور خاطرنشان کرد: به تناسب شرایط خاص در مناطق زلزله زده ما از سازه های پیش ساخته و واحدهای سکونتی پیچ و مهره دار برای اسکان موقت نیز استفاده می کنیم.

بازارهای جهانی را هدفگذاری کرده ایم
فولادی ادامه داد: از نظر کیفیت و استاندارد جهانی تمام محصولات ما قابل عرضه و صادرات به کشورهای اروپایی است ولی در حال حاضر به دلیل نیاز شدید داخلی به این محصولات ما عمده تولیدات را در داخل کشور عرضه می کنیم.

وی سیاست دولت را در تولید یک میلیون واحد مسکونی یادآور شد و بیان کرد: متناسب با این سیاست همه مجموعه ها به ویژه بنیاد بتن بسیج شده تا ظرفیت تولید کارخانه ها را افزایش داده و در کنار سایر مجموعه ها دولت را در انجام این تعهد کمک کنند.

مدیرعامل بنیاد بتن شمالغرب کشور افزود: براساس سیاست دولت جدید در جهش تولید مسکن که سالانه یک میلیون واحد را شامل می شود بنیاد مسکن نیز سالانه ۴۰۰هزار واحد را در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هدفگذاری کرده که انتظار می رود به تناسب ساخت این واحدها بنیاد بتن نیز در تامین مصالح یاریگر بنیاد مسکن باشد.

فولادی هدفگذاری برای صادرات محصولات را به کشورهای عراق، افغانستان و آذربایجان یادآور شد و گفت: ما حتی آمادگی داشتیم تا در بازسازی مناطق جنگ زده جمهوری آذربایجان نیز مشارکت کنیم.

سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی در اردبیل
وی تصریح کرد: بنیاد بتن آذرآبادگان که شامل کارخانجات استان های شمالغرب کشور به ویژه آذربایجان شرقی، زنجان و حتی گیلان است در تلاش است تا تولید بتن و قطعات بتنی، تیرچه بلوک، کفپوش، جدول، شن و ماسه، آسفالت و سایر محصولات  مرتبط با حوزه مسکن و راه را تولید کند که قطعا در رقابت با سایر مجموعه های فعال در این بخش بنیاد بتن مصالح باکیفیت و با قیمت مناسب را عرضه می کند.

مدیرعامل بنیاد بتن شمالغرب کشور اشتغالزایی ۲۵۰ نفر را در این مجموعه یادآور شد و بیان کرد: در استان اردبیل با راه اندازی سه کارخانه بنیاد بتن یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام داده است.

فولادی خاطرنشان کرد: مجموع سرمایه گذاری انجام شده در ۱۰ کارخانه شمالغرب ۵ هزار میلیارد ریال است.

کارخانه آجر و تولید سنگ مصنوعی در استان اردبیل راه اندازی شود
وی به طرح توسعه بنیاد بتن در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: قرار است دو واحد جدید شامل کارخانه آجر و تولید سنگ مصنوعی نیز در این استان راه اندازی شود که امیدواریم در شهرستان های این استان شاهد راه اندازی این دو مجموعه تولیدی باشیم.

مدیرعامل بنیاد بتن شمالغرب کشور ادامه داد: با راه اندازی این دو مجموعه زمینه اشتغال  ۳۰۰ نفر نیز در سال های آینده فراهم می آید.

فولادی افزود: در دو سالی که در استان اردبیل سرمایه گذاری با افتتاح سه مجموعه تولیدی رقم خورده تولید محصولات متنوعی را شاهد هستیم و در آینده نیز دو واحد جدید به این مجموعه ها اضافه خواهد شد که ظرفیت سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن حمایت جدی از تولیدات این مجموعه ارزشمند دارد و براساس سیاستی که این نهاد انقلابی در پیش گرفته سعی بر این است تا در مناطق محروم واحدهای مسکونی بازسازی و مرمت شود که سالانه ۲۰۰ هزار واحد از سال ۸۴ تاکنون واحد مسکونی روستایی مرمت و بازسازی شده است.

مدیرعامل بنیاد بتن شمالغرب کشور اظهار کرد: تاکنون نیمی از واحدهای مسکونی روستایی بهسازی شده و عملیات عمرانی در این حوزه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع