اسدالله محسن‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با هدف توسعه تولید و بهره‌وری محصول زیتون ۷۰ هکتار احداث باغ زیتون در مجموعه کشت و صنعت مغان انجام شده تا استحصال روغن و همچنین صنایع بسته‌بندی کنسروی را در این بخش شاهد باشیم. وی تصریح کرد: به ازای هر هکتار توسعه باغات در اراضی حاصلخیز با آبیاری تحت فشار […]

اسدالله محسن‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با هدف توسعه تولید و بهره‌وری محصول زیتون ۷۰ هکتار احداث باغ زیتون در مجموعه کشت و صنعت مغان انجام شده تا استحصال روغن و همچنین صنایع بسته‌بندی کنسروی را در این بخش شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: به ازای هر هکتار توسعه باغات در اراضی حاصلخیز با آبیاری تحت فشار استاندارد ۵۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در کشت و صنعت انجام شده و در کنار آن شاهد راه‌اندازی کارخانه روغن‌کشی زیتون هستیم.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در حال حاضر این کارخانه با ۱۰ درصد ظرفیت تولید محصولات متنوع زیتون را با فرآوری و استحصال مطلوب انجام می دهد که امیدواریم با توسعه کشت زیتون در شش هزار هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین به عنوان باغات سودده بتوانیم از این کارخانه به شکل مناسب و با ظرفیت مطلوب استفاده کنیم.

محسن‌زاده پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان زیتون و فرآوری این محصول را پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان پرسود همراه با تنوع عرضه محصولات اعلام کرد و افزود: با کنترل و نظارت دقیق بهترین و کیفی ترین محصول روغن زیتون و همچنین زیتون کنسروی در کشت و صنعت تولید و به عنوان مغانه عرضه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با هدف تکمیل زنجیره تولید در کشت و صنعت علاوه بر کارخانه صنایع زیتون، سعی شده تا روغن‌کشی در این بخش انجام شود که ظرفیت تولید ۵۶۰ تن در هر دوره است.

محسن‌زاده اضافه کرد: امیدواریم با توجه به اهمیت این محصول و با افزایش باغات زیتون بتوانیم با بخش خصوصی قراردادهایی را به امضا برسانیم تا استحصال محصول و عرضه آن را به بازارهای داخلی و خارجی شاهد باشیم.

وی بیان کرد: به زودی در نمایشگاه‌های استانی و خارج از استان سعی خواهیم کرد تا محصولات کشت و صنعت مغان را با ارزش افزوده بیشتر معرفی کنیم تا زمینه فروش محصولات در بازارهای داخلی و خارجی فراهم آید.

انتهای پیام/

منبع