صمد بهزاد در حاشیه کنفرانس بین المللی کشاورزی ارگانیک که در اردبیل برگزار شد به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: کشت و صنعت مجموعه عظیم تولیدی با زنجیره فرآوری و تبدیل ارزش افزوده است که در سال های اخیر توانسته ظرفیت خود را در تولید و عرضه محصولات سالم و ارگانیک ارتقا دهد. وی تصریح […]

صمد بهزاد در حاشیه کنفرانس بین المللی کشاورزی ارگانیک که در اردبیل برگزار شد به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: کشت و صنعت مجموعه عظیم تولیدی با زنجیره فرآوری و تبدیل ارزش افزوده است که در سال های اخیر توانسته ظرفیت خود را در تولید و عرضه محصولات سالم و ارگانیک ارتقا دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری های مختلف به ویژه افزایش ابتلا به سرطان در استان اردبیل، در تأمین امنیت غذایی باید به تولید محصولات سالم فارغ از کود و سموم شیمیایی توجه کنیم که کشت و صنعت مغان در این زمینه با برگزاری نشست ها و رویدادهای علمی و تخصصی سعی کرده در بخش تولید محصولات ارگانیک، سالم و همچنین دارای ارزش افزوده بالاتر و برندینگ ورود پیدا کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان انتقال نژاد جرسی دام و مبارزه با بیماری در تولید محصول زیتون با کیفیت را از جمله این اقدامات اعلام کرد و گفت: ۲۱ هزار هکتار مساحت زراعی کشت و صنعت است که به صورت یکپارچه و با داشتن نیروی فنی و تخصصی سعی بر تولید محصولات با ارزش زراعی است.

بهزاد به فعالیت کارخانه قند با تأمین چغندر مورد نیاز اشاره کرد و افزود: این کارخانه توان تولید پنج هزار تن شکر را دارد تا در بسته بندی های مناسب شکر تولیدی روانه بازار مصرف شود.

وی از تولید ۱۸۰ تن محصولات لبنی به صورت روزانه و در قالب زنجیره ارزش در کشت و صنعت مغان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زنجیره تولید ۲۱ هزار رأس دام سنگین مورد بهره برداری قرار می گیرد تا شیر تولیدی آنها در کوتاهترین زمان در کارخانه لبنیات به محصول با کیفیت، سالم و با ارزش تبدیل شود.

بهزاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۳۲ هزار هکتار باغات کشت و صنعت مغان است که در کنار نوسازی و استفاده از دانش فنی جدید فرآوری محصولات سردرختی با ارزش افزوده بیشتر مورد توجه است و انتظار می رود کیفی ترین تولیدات را در این بخش شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان یکی از چالش ها و دغدغه های اساسی کشت و صنعت مغان را کمبود منابع آب عنوان کرد و ادامه داد: هر چند این چالش یک نگرانی جدی را به وجود آورده اما با ایده های نوین می توان در این زمینه بر مشکلات و نارسایی های پیش رو غلبه کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار