محمدصادق حسنی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در توسعه کسب و کارهای روستایی از شیوه های سنتی به نوآوری های فناورانه گرایش خوبی را شاهد هستیم و انتظار می رود با حمایت دولت صنایع کوچک و خوداشتغالی ها در کنار سایر صنایع از فناوری های جدید بهره مند شوند. […]

محمدصادق حسنی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در توسعه کسب و کارهای روستایی از شیوه های سنتی به نوآوری های فناورانه گرایش خوبی را شاهد هستیم و انتظار می رود با حمایت دولت صنایع کوچک و خوداشتغالی ها در کنار سایر صنایع از فناوری های جدید بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: به رغم تغییراتی که در سیستم نامگذاری صندوق در دولت های مختلف رخ داده اما فارغ از این نگاه ها، صندوق در تأمین مالی کسب و کارهای خرد و کوچک روستایی ورود عالمانه ای را داشته و به تقویت شبکه اشتغال و کارآفرینی روستایی و مناطق محروم کمک کرده است.

معاون مدیرعامل و مدیر توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: هر چند صندوق سهم کوچکی را در مبادلات بانکی و تجاری به خود اختصاص داده اما در حوزه اشتغال توانسته بیش از ۱۸ درصد تسهیلات پرداختی حوزه اشتغال را به خود اختصاص دهد.

حسنی حمایت دولت سیزدهم را از صندوق با هدف حمایت از کسب و کارهای فناورانه یادآور شد و افزود: در همین راستا روستای نوفن به عنوان یک طرح تحولی در کسب و کارهای فناورانه روستایی مورد حمایت قرار گرفته تا الگوی موفق در ابعاد مختلف باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ با توجه به اهمیت موضوع امنیت غذایی پرداخت تسهیلات صندوق در این حوزه متمرکز شده تا روستاییان و کشاورزان مورد حمایت قرار گرفته تا در کنار ایجاد اشتغال در این مناطق، جلوی مهاجرت ها نیز گرفته شود.

حسنی برگزاری کلاس های آموزشی و حمایت از طرح های کسب و کارهای فناورانه را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا در استان های مختلف طرح های تولیدی از اشتغال گلخانه ای گرفته تا تولید محصولات باغی و بسته بندی این محصولات مورد حمایت بوده و در حال حاضر بخشی از این محصولات با ارزش افزوده بالاتر به کشورهای دیگر صادر می شود.

معاون مدیرعامل و مدیر توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور ضرورت راه اندازی کارگروه فناوری و رفع موانع کسب و کار روستایی را در مساعدت به تولیدکنندگان یادآور شد و بیان کرد: استان اردبیل می تواند در تولید بذر با استفاده از روش پلاسمایی موفق عمل کرده و پرداخت تسهیلات نیز در این حوزه مورد توجه صندوق کارآفرینی امید این استان است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار